موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

۳۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

نیروی دریایی هند در حال تلاش برای نجات اعضای خدمه از یک شناور غرق شده و یک کشتی باری دوم است که روز سه شنبه در سواحل بمبئی بر اثر برخورد یک طوفان مرگبار به سواحل غربی برداشته شد.

نیروی دریایی ارتش اعلام کرد 177 نفر از مجموع 400 نفر را در دو بار در دریای عرب نجات داده است.  نیروی دریایی ارتش گفت ، سه کشتی جنگی خط مقدم بخشی از عملیات نجات بوده و دریاها را شستشو داده اند.

هر دو بارج متعلق به شرکت نفت و گاز طبیعی ، بزرگترین شرکت نفت خام و گاز طبیعی هند است.

طوفان Tauktae ، قدرتمندترین طوفان بیش از دو دهه در این منطقه ، هنگام برخورد با سواحل گجرات اواخر روز دوشنبه ، بادهای شدید تا 210 کیلومتر در ساعت جمع شد.  در این ایالت چهار نفر کشته شدند که شمار طوفان ها را به 16 نفر افزایش داد.

ساکنان روز سه شنبه پناهگاه های امدادی را ترک کردند تا بقایای پراکنده در جاده ها ، ریشه درختان و خطوط برق آسیب دیده را پیدا کنند.

در ماهاراشترا ، شش نفر روز دوشنبه کشته شدند ، اما پایتخت ، بمبئی ، تا حد زیادی از خسارات سنگین در امان ماند ، حتی در حالی که باران های سیل آسا خط ساحلی این شهر را گرفت و وزش باد شدید آسمان خراش های آن را شکست.  در طول آخر هفته ، این طوفان در حالی که در امتداد ساحل غربی حرکت می کرد ، 6 نفر را در کرالا ، کارناتاکا و گوا کشته است.

این طوفان ضعیف شده است ، اما اداره هواشناسی هند پیش بینی می کند طی روزهای آینده در بسیاری از مناطق گجرات و ماهاراشترا بارش شدید رخ دهد.

ترس از طوفان می تواند پاسخ همه گیر را تهدید کند

قبل از این سیکلون ، حدود 150،000 نفر از مناطق کم ارتفاع در ماهاراشترا و گجرات تخلیه شدند.  SN Pradhan ، مدیر نیروی ملی مقابله با حوادث در هند ، گفت که پناهگاه های تخلیه از قوانین فاصله فیزیکی پیروی می کنند و تیم های امداد و نجات در حال پاکسازی آوار از مناطق آسیب دیده هستند.

هر دو کشور ، که در حال حاضر در معرض خطر همه گیر ویروس کرونا قرار دارند ، تیم های واکنش در برابر بلایا را مخلوط کرده اند ، از ترس اینکه طوفان می تواند جنگ هند علیه ویروس کرونا را تهدید کند ، با اختلالات تأمین ، تخریب جاده ها و اقدامات مسدود ، تأخیر در امدادرسانی.

طوفان های گرمسیری در دریای عرب کمتر از سواحل شرقی هند است و معمولاً در اواخر سال تشکیل می شوند.  اما کارشناسان می گویند تغییر الگوی آب و هوایی باعث شدت بیشتر از رایج شدن آنها شده است.

در ماه مه سال 2020 ، پس از ویران کردن منطقه طوفان آمفان ، قوی ترین طوفان بیش از یک دهه هند شرقی ، نزدیک به 100 نفر جان خود را از دست دادند.

یک ماهیگیر در حالی که می خواهد یک قایق ماهیگیری را به مکانی امن در سواحل عربستان در بمبئی منتقل کند ، منتظر کمک می ماند.  طوفان Tauktae ، قدرتمندترین طوفان بیش از دو دهه در این منطقه ، هنگام برخورد با سواحل گجرات اواخر روز دوشنبه ، بادهای شدید تا 210 کیلومتر در ساعت جمع شد. (رافیک مک بول / آسوشیتدپرس)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۳:۴۳
عرفان محمدپور
سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱ ب.ظ

کار روی پل راه آهن در زمان رکورد به پایان رسید

 

بخش Hubballi از راه آهن Southwest (SWR) کار در مورد داربست Unkal در نزدیکی حیاط ایستگاه راه آهن Unkal را در زمان رکورد 24 ساعت به پایان رسانده است.

مطابق با اعلامیه مطبوعاتی منتشر شده توسط بخش Hubballi ، پل زیرزمینی (245 پوند) ترافیک آسان بین Sainagar ، Unkal و سایر مناطق شهر را تسهیل می کند.  کار از روز شنبه آغاز شد و در 24 ساعت به پایان رسید.  داربست یک خواسته عمومی بود که مدتها در انتظار آن بود.

عرض این داربست 7.5 متر و ارتفاع 4.5 متر و طول 33 متر است.  تردد دو بانده از طریق پل زیرزمینی تسهیل خواهد شد.

براساس این گزارش ، 18 اسلب اصلی و 17 جعبه با استفاده از یک بلوک مگالین وارد شده است که 3000 متر مکعب زمین از طریق آنها حفر شده است.  در بیانیه آمده است که کار مطابق با تمام دستورالعمل های COVID-19 در مدت زمان رکورد 24 ساعته به پایان رسیده است.

این کار توسط Rail Vikas Nigam Limited انجام شده و تیم های عملیاتی ، مهندسی ، سیگنالینگ و ارتباطات از راه دور ، دفاع مکانیکی و ریلی بخش Hubballi برای اجرای آن سخت تلاش کردند.  در این بیانیه آمده است که از دو جرثقیل با ظرفیت 400 ، پنج بیل مکانیکی با ظرفیت 200 تن ، سه دستگاه خاکی ، هشت دستگاه کمپرسی و یک غلتک جاده ای استفاده شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۴۱
عرفان محمدپور

 

اصطلاح “عالی” در ورزش بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد ، اما شکی نیست که لورن جکسون یک ورزشکار استرالیایی است که کاملاً شایسته چنین توصیفی است.

امتیاز کلیدی:

لورن جکسون موفق به کسب دو عنوان WNBA شده و سه بار MVP لیگ بوده است

جکسون به عنوان تنها استرالیایی که جایی در تالار مشاهیر دارد ، به مربی لیندسی گیز پیوست

از دیگر کارمندان این کلاس در سال 2021 می توان به کریس بوش و پل پیرس اشاره کرد

بیش از یک دهه بازی در بهترین لیگ بسکتبال جهان در ایالات متحده ، فتح کشورش ، کسب مدال در چهار بازی المپیک و کمک به اوپال ها برای پیروزی آرزو در جام جهانی در سال 2006 ، جکسون اولین بازیکن استرالیایی بود تالار مشاهیر بسکتبال در ایالات متحده.

این همان چیزی است که هر بازیکن آرزوی آن را دارد ، اما تعداد کمی از آنها آن را درک می کنند.

کسانی که نام هایی مانند مایکل جوردن و کوبه برایانت دارند.

اکنون نام لورن جکسون همراه با گروه استثنایی دیگر بزرگان بسکتبال حک خواهد شد.

وی به The Ticket افزود: “من فقط آنقدر احساس امتیاز می کنم که می توانم بسکتبال بازی کنم و در موقعیت هایی قرار بگیرم که … می دانید ، من همیشه در موقعیت های عالی قرار گرفته ام.”

“من به طوفان در سیاتل رفتم – سو برد مدافع من شد. با تیم استرالیا ، کریستی هارو مدتی مدافع من بود.

 جکسون سه بار به عنوان MVP WNBA معرفی شده است.(

ربکا کوک: رویترز

)

“من همیشه هم تیمی ها و تیم های واقعاً خوبی در اطرافم و مربیانی داشته ام – افرادی که واقعاً موفق شده اند در زمان و خارج از زمین من را تحت تأثیر قرار دهند.

“این واقعاً فقط یک سفر است … بنابراین من خیلی ممنونم که آنچه را که لازم داشتم به من دادید.”

“خیلی ها بودند که قبل از آمدن من حیاط سنگین را درست کردند.”

جکسون هرگز در کانون توجه احساس راحتی نکرده است ، اگرچه بیشتر از دو دهه در آن حضور داشته است.

او توانست توجه شایسته خود را منحرف کند.

وی گفت: “شما می توانید به تعداد ورزشکاران استرالیایی قبل از من که فقط ورزشکارهای چشمگیری بودند ، فکر کنید.”

شارژ کردن

“به همین دلیل واقعاً احساس افتخار می کنم که اولین ورزشکار هستم [inducted] واضح است ، اما افراد زیادی بودند که قبل از آمدن من حیاط سنگین را ساختند و من از آنها بسیار سپاسگزارم.

“مادرم یکی از آنهاست. او یکی از اولین ورزشکارانی بود که برای بازی در آمریکا در سیستم کالج رفت ، بنابراین من خیلی مدیون ورزشکاران استرالیایی هستم که قبل از من آمدند.”

حرفه جکسون نه تنها برای بهترین طوفان در جهان ، WNBA ، برای طوفان سیاتل بازی کرد ، بلکه او مدتی را در سراسر اروپا ، چین و روسیه بازی کرد ، جایی که صاحب تیم الیگارشی ، که ادعا می شود جاسوس KGB است ، شبتای فون کالمانوویچ کشته شد.

وی گفت: “من قطعاً بسیاری از دنیا را دیده ام و چیزهایی را تجربه کرده ام که ​​اگر در یک دختر جنوبی در آمریکای جنوبی جنوبی می ماندم و هرگز از خانه خارج نمی شدم ، هرگز آنها را تجربه نمی کردم.”

“اما وقتی در آن حضور داشتم ، به خصوص در روسیه ناراضی بودم. من واقعاً آنجا مبارزه کردم ، زیرا تفاوت فرهنگ بسیار زیاد بود.”

شارژ کردن

جکسون “دائماً در لبه” بود و “هرگز راحت نبود”.

وی گفت: “اما شما کاری را که برای پول انجام می دهید انجام می دهید ، زیرا به عنوان یک ورزشکار زن ، وقتی از این طریق حقوق می گیرید ، مثل این است که وای ، می دانید”.

“علاوه بر این ، ما باید در تمام طول سال بازی کنیم ، فقط برای اطمینان از اینکه وقتی بازنشسته می شویم ، پول برای بازگشت داریم.

“من خیلی از کارم را در آن کشورهای اروپایی کاملاً ناخوشایند گذراندم. اما شما هنوز هم آنجا می روید و به بازی ادامه می دهید ، و حدس می زنم زمین بسکتبال جایی است که من همه چیز را ترک کردم … من آنجا می رفتم و سرگرم می شدم.

“من در آنجا امن ترین بودم و در آنجا احساس می کردم در خانه هستم. اما این امر مانند دو ساعت در روز بود.”

شارژ کردن

“من فقط خوشحالم که تاکنون بوده ام”

به گذشته که نگاه می کند ، می خندد ، زیرا می داند که بیشتر از لحظات جادویی که در منطقه بوده است ، به یاد ماندنی خود می افتد.

او حتی به یاد نمی آورد که در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک لندن – اولین زن استرالیایی که مورد تقدیر قرار گرفته است – پرچم را به همراه داشته باشد.

جکسون پس از کسب سه مدال نقره و برنز در چهار دوره بازی های المپیکی خود امیدوار بود که با کسب مدال طلای نهایی ریو 2016 کار خود را به پایان برساند.

 لورن جکسون با کسب اوپال سه مدال نقره المپیک و یک مدال برنز کسب کرد.(

رویترز: مایک تازه

)

با این حال ، روزهای بازی او لطمه ای به بار نیاورد.

هرکسی که به دنبال قیمت نخبه بودن یک ورزشکار است باید فقط به پرونده پزشکی جکسون نگاه کند.

وی گفت: “کار من زودرس به پایان رسید. من از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شدیدی شدم که حتی نمی فهمیدم که دچار آن شده ام.”

“من در سال 2015 در چین بازی کردم و احساس کردم [ongoing] ترک درد … من مدام از طریق آن بازی می کردم زیرا با درد بسیار آشنا بودم … اما احساس کردم دوباره ترک خورده است.  بعد از آن دیگر نمی توانم راه بروم.

“من به استرالیا برگشتم ، مینیسک را از استخوان خارج کردم ، استخوان را ترک کردم و به زانوی خود آسیب رساندم ، و هرگز بهبود نیافتم.

“من در نهایت تحت 14 یا 15 عمل جراحی قرار گرفتم و سعی کردم اواخر سال 2015 با پایتختهای کانبرا برگردم و سپس ACL خود را شکستم و سپس از ناحیه زانو دچار عفونت استاف شدم.”

تا آن زمان ، او گفت ، زانوی او “فقط ژله” بود.

وی گفت: “من روز شنبه برای چهلمین سالگرد خود مهمانی برگزار کردم و یکشنبه نمی توانستم راه بروم. زانوهایم از رقص ، پشت و رانهایم مرا می کشید.”

“این کار با هزینه انجام شد ، اما من فقط باید به زندگی خود نگاه کنم و از همه چیز سپاسگزار باشم زیرا من به این مرحله رسیده ام و فقط خوشبخت ترین زندگیم هستم.”

جکسون و سایر اعضای “کلاس 21” در ماه سپتامبر وارد تالار مشاهیر می شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۲:۴۳
عرفان محمدپور

 

ونکوور – کم معنی ترین بازی تاریخ لیگ ملی هاکی برای جونا گادوویچ بیش از سایر اعضای ونکوور کانوکس بود.

این اولین بار بود

وینگر 22 ساله ویتبی ، انتاریو ، هفتمین بازیکنی شد که در این فصل اولین بازی NHL خود را برای کانوکس انجام داد ، هنگامی که یکشنبه شب در مقابل رابرگ آرنا در مقابل شعله های کالگری صف آرایی کرد.

از زمان شروع NHL 103 سال پیش ، بازی آرایش اولین مسابقه فصل عادی از مرحله پلی آف جام استنلی بوده است.

سه بازی چهار روزه کاملاً بی معنی این هفته بین Canucks و Flames که آخرین بار حذف شده اند ، آخرین علامت شیوع 21 بازیکن COVID-19 در ونکوور در ماه آوریل است.

بازی روز یکشنبه باعث لذت جالب توجهی شد چون کانوکس در دوره سوم از چهار گل کاسته بازگشت ، اما در وقت اضافه 6 بر 5 شکست خورد که الیاس لیندولم از شعله های آتش در دفاع از الکس ادلر که گل بهتری برای 100 ام بود ، از روی دروازه عبور کرد. از حرفه NHL او.

گادوویچ به سختی بازی کرد ، اما بازی مطمئناً برای او یا کادر توسعه کانوکس و لیگ های فرعی بی معنی نبود.

وی هفته گذشته پس از صعود (و قرنطینه) از لیگ هاکی آمریکا به جمع Canucks پیوست ، اما قبل از اینکه بتواند در NHL بازی کند ، باید منتظر بماند تا فصل Utica Comets در روز یکشنبه به پایان برسد.

ویل لاک وود ، وینگر 22 ساله دیگر ، انتظار می رود هشتمین بازیکن اولین بازی NHL خود در این فصل برای ونکوور باشد ، وقتی که کانوکس و شعله های آتش بعد از ظهر سه شنبه دوباره بازی می کنند.

اینها هشت بازیکنی هستند که در یک فصل 56 بازی حضور دارند.  شش نفر از این بازیکنان – همه به غیر از تازه نفس های اروپایی نیلز هوگلندر و مارک مایکلئیس – توسط تیم مزرعه خود در یوتیکا برای کانوکس آماده شدند.

بله ، آسیب دیدگی و باخت در ونکوور موقعیت هایی را ایجاد کرده است که اگر کانوکس به جای تیم قرعه کشی پنج نفره در این فصل به عنوان تیم پلی آف بازی می کرد ، دیگر وجود نداشت.

اما هشت بازیکن هنوز یک موفقیت قابل توجه در پیشرفت بازیکنان هستند ، چیزی که در واقع برای کانوکس ها در فصلی که اشتباه رخ داده مثبت است.

به این فکر کنید: اولین بازی گادوویچ به این معنی است که پنج بازیکن اول متشکل از کانوکس در سال 2017 قبلاً در این تیم بازی کرده اند.  کول لیند و دور چهارم جک راتبن اخیراً پس از شیوع ویروس کرونا ، وانکوور را مجبور کرد که 19 بازی آخر خود را در طی 32 روز انجام دهد.

دروازه بان مایک دی پیترو که سومین دور خود را در سال 2017 پشت سر می گذارد ، بیشتر از این فصل را در تیم تاکسی ونکوور گذرانده است که دو سال پیش به دلیل آسیب دیدگی شروع کرده است.  بیشتر مردم اولین دور این پروژه را شنیده اند: الیاس پیترسون.

گادوویچ به گل اول “شعله های آتش” ضربه زد ، از کانوک جاش لیوو سابق.  اما مهاجم 210 پوندی که قبل از بازنشستگی 15 گل در 19 بازی برای یوتیکا به ثمر رسانده بود ، پس از متیو هایمور مدافع ونکوور ، مدافع شعله های آتش در دوره دوم ، در یک نبرد بزرگ مقابل کانر مکی نیز قدم گذاشت.

او بعد از آن بازی نکرد.  زمانی که گادوویچ خطای اصلی ، تحریک کننده و خطای 10 دقیقه ای خود را انجام می داد ، قایقرانان با اختلاف 5-1 برمی گشتند.  بروک بویزر دو بار موفق به گلزنی شد.  گادوویچ با 4:55 زمان یخبندان و داستانی برای پایان زندگی خود به پایان رسید.

وی گفت: “این یک تجربه عالی برای من بود.”  “من بهترین بازی نکردم.  می توانستم خیلی بهتر باشم و باید خیلی بهتر باشم تا وقت بیشتری را روی یخ بگیرم.  اما من تمام تلاشم را کردم.

“وقتی زمین را ترک کردم و شروع به زدن چند گل کردیم ، بسیار هیجان زده شدم.  پسرها وزوز می کردند و من مثل یک تشویق نیمکت نشسته بودم.  من خیلی خوشحال شدم که دیدم چگونه جشن گرفتیم و آن را بستیم و به دنباله هایی رفتیم و تماشای آن سرگرم کننده بود.  “

تماشای پیشرفت بازیکن موفق همیشه سرگرم کننده است.

رایان جانسون ، مدیر توسعه بازیکن ، که به عنوان مدیرعامل Comets دو برابر شده است ، به Sportsnet گفت: “او هرگز فرصت دفاع از هم تیمی خود را تسلیم نمی کند.”  “جونا توانایی بازی در مناطق سخت را دارد.  شرط می بندم 14 گل او (در AHL) به فاصله پنج فوت از هدف رسیده باشد.  او در مناطق دشوار زندگی می کند و راه هایی برای گلزنی پیدا می کند.  او چیزی ساخت.  “

پس از اولین فصل ناخوشایند هاکی حرفه ای ، هنگامی که نوجوان سابق Owen Sound Attack در 43 بازی فقط چهار بار گل زد و با یوتیکا در 19-2018 به یک خط محکم تبدیل شد ، گادوویچ فصل گذشته تبدیل به “چیزی” شد.

او شروع به تقویت و کمی سریعتر کرد ، تحولی که در سال جاری نیز ادامه یافت و منجر به موفقیت هجومی وی شد.

جانسون گفت: “من اعتبار زیادی به جونا می دهم به این معنا که به عنوان یک بازیکن سال اول ، تحقیرآمیز بود.”  “این یک تغییر بزرگ برای هر بازیکن در سال اول جوانب مثبت است ، و بازیکنانی که در نوجوانان جهان بازی کردند و از 15 سالگی در بالاترین سطح قرار داشتند ، زمانی که برای اولین بار با مشکلات روبرو شدند ، این یک آزمون واقعی است. تا ببینم از چه ساخته شده اند.

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.  او واکنش را کاملاً کنترل کرد.  یک چالش طبیعی برای پسران این است که … ایجاد هویت خود به عنوان یک حرفه ای.  چه چیزی شما را به NHL می رساند؟  پسران می توانند خود را در فضای میانی پیدا کنند جایی که این هویت را ایجاد نمی کنند.  شما می روید تا شخصی را بیاورید و اولین چیزی که یک سرمربی از شما می پرسد این است که: “خوب ، او چگونه است؟” و وقتی نمی توانید به این سوال در مورد مربی یا مدیر کل پاسخ دهید ، تربیت آن شخص سخت است.  “

جانسون می تواند به این س forال برای تراویس گرین ، مربی کانوکس پاسخ دهد: گادوویچ بزرگ و شجاع است ، در مناطق دشوار بازی می کند و مهارت و حضور کافی از شبکه برای گلزنی دارد.  این همان چیزی است که او می تواند باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۴۰
عرفان محمدپور
يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۴۱ ب.ظ

موارد قارچ سیاه در KIMS

 

مواردی از قارچ سیاه در موسسه علوم پزشکی کارناتاکا در هوبالی یافت شده است.

مدیر کالج پزشکی دولت ، رامالینگاپا آنتارتانی ، در بیانیه ای گفت که جزئیات در طی جلسه با معاون کمیساریا در میان گذاشته خواهد شد.

راویندرا گاداگ ، رئیس بخش گوش و حلق و بینی در KIMS ، بیماران را معالجه می کند.  وی گفت که نیازی به وحشت نیست ، زیرا این یک بیماری مسری نیست

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۴۱
عرفان محمدپور

 

پلیس جامو و کشمیر هنگام حملات برای نقاشی نقاشی های طرفدار فلسطین ، یک هنرمند و 20 نفر دیگر را دستگیر کردند.  “موداسر گل یک هنرمند است.  پلیس وی را بهمراه چند نفر دیگر به جرم دیوار نویسی طرفدار فلسطین دستگیر کرد.  موداسر و برخی دیگر در ایستگاه پلیس صددر نگهداری می شوند. “

وی گفت: “به گفته پلیس ، اثر هنری فلسطین محبوبیت زیادی در شبکه های اجتماعی به خود جلب کرده است ، بنابراین آنها دستگیر شده اند.”  وی گفت پلیس به آنها گفته است که در ارتباط با این دیوارنویسی ها و شعارهای طرفدار فلسطین به دنبال افراد بیشتری هستند.  وی گفت پلیس فاش نکرد که در کدام بخشها دستگیر شده اند.

پلیس ، قبل از آنکه گل را از محل سکونت خود در پادشاهی باغ بازداشت کند ، وی را مجبور به پاک کردن تصویر خود ، که با نقاط سیاه رنگ آمیزی شده بود ، کرد.  ویجی کومار از IGP کشمیر به خبرنگاران گفت که حداقل 20 نفر از چندین مکان در سریناگر دستگیر شده اند.  افسران پلیس متضرر به تماس های تلفنی مکرر Outlook پاسخ ندادند.

مردم محلی از گل 32 ساله خواسته اند که برای همبستگی با فلسطینی ها نقاشی دیواری بکشد.  این هنرمند چهره زار زار را که پرچم فلسطین را به عنوان روسری پوشانده بود ، نقاشی کرده بود و نوشته بود: “ما فلسطین هستیم”.

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه مهمتر ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۳
عرفان محمدپور

 

هانتسویل ، ONT.  – تورم برای من چه معنی دارد؟

بستگی به این دارد که ما در مورد تورم کم صحبت کنیم یا حباب تورم گرم.

خوشحال می شوم که تورمی را در اقتصاد ببینم.  برای من ، این نشانه اقتصادی است که با تمام ظرفیت کار نمی کند و در حال رشد است.  به عبارت دیگر ، تقاضا بیشتر است ، مصرف در حال افزایش است و این به نوبه خود منجر به رشد اقتصادی و ایجاد شغل می شود.  من کمی تورم را نشانه امید و رونق اقتصادی می دانم.

اما کلمات کلیدی “تورم کم” است.

وقتی تورم کم است ، ضمن تحریک اقتصاد می تواند شخصاً به ما کمک کند.  پیروزی / پیروزی.  این به پول شما کمک می کند ارزش خود را حفظ کند و برنامه ریزی برای نحوه ، مکان و زمان خرج آن را بسیار آسان تر می کند.

این چیزی نیست که ما شاهد آن هستیم.  در شرایطی که بانکداران مرکزی در حال چاپ پول های سرسام آور هستند ، تورم داغ می شود و تاکنون در قیمت کالاهای مختلف از گندم گرفته تا پنبه ، ذرت تا چوب و غیره تأثیر دارد.

واقعیت این است که حتی در قیمت های بالاتر ، ما حباب نمی بینیم ، زیرا کالاها از سطح مسخره ای پایین خارج می شوند.

با این وجود ، وقتی تورم از متوسط ​​بالاتر به حباب تغییر می کند ، قیمت ها معمولاً در صورت افزایش تقاضا برای کالاها و خدمات از آنچه اقتصاد ارائه می دهد ، افزایش می یابد.

به عبارت دیگر ، اگر در حال بازسازی خانه ای هستید و هزینه های برنامه ریزی شده آن یک سال پیش برنامه ریزی شده بود ، احتمالاً جهش فعلی قیمت الوار یا مس را در نظر نگرفته اید.  افزایش بیش از حد هزینه های غیرمنتظره می تواند برای جیب شما ویرانگر باشد و بر سطح زندگی شما تأثیر بگذارد.  شما فقط پولی برای خرج کردن در کارهای دیگر مانند گذشته ندارید.

قیمت های بالاتر دانستن هزینه های روزانه شما را دشوار می کند.

با این حال ، قبل از اینکه وحشت کنید وقتی خبر افزایش قیمت کالاها را می شنوید ، فکر می کنم یادآوری این نکته مهم است که ما مستقیم کالا نمی خریم.  آنچه می خریم کالاهایی است که از طریق محصولات مصرفی تولید می شود.  ما لباس می خریم ، نه پنبه ، بنزین می خریم ، نه روغن خام ، حتی محصولاتی مانند ذرت و گندم در غذایی که می خریم فرآوری می شوند.

البته ، ما شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود ، اما تولیدکنندگان همیشه مصرف کنندگان را مجبور نمی کنند که هزینه کامل کالای دیگر را به طور کامل پرداخت کنند.  ارزش اغلب از راه های دیگر مانند بسته بندی ، پردازش و حتی طراحی ایجاد می شود.

در پایان شما هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد ، اما احتمالاً مجبور نیستید که هزینه کامل را تحمل کنید.  با این وجود ، حتی افزایش متوسط ​​در قیمت ها نیاز به برنامه ریزی ، بودجه بندی و شاید زمان تأخیر برای کالاها و خدمات تا زمان شروع تعدیل قیمت ها دارد.

وقتی تورم رخ می دهد و تقاضا زیاد است ، نرخ ها معمولاً شروع به افزایش می کنند و می تواند برای افرادی که درآمدشان با افزایش هزینه های کالاها همگام نیست – به ویژه بازنشستگان و کسانی که حقوق کمی دارند ، دشوار شود.  یک بار دیگر ، برنامه ریزی مهم است.

در یک دنیای کامل ، تغییرات قیمت با سرعت کمتری اتفاق می افتد ، بنابراین در نحوه صرفه جویی ، پس انداز یا سرمایه گذاری تغییرات زیادی نداریم – ثبات قیمت هدف نهایی است.

ما و بانکداران مرکزی نیز تماشا می کنیم تا ببینیم سنبله هایی که می بینیم موقت هستند یا چسبناک ترند و وقتی هوا مناسب است ، نرخ ها شروع به افزایش می کنند و همه ما باید طبق آن برنامه ریزی کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۴۶
عرفان محمدپور

 

تقریباً هر کانادایی در یک سن خاص می تواند اولین سفر طولانی با اتوبوس را به یاد بیاورد که آنها را به یک ماجراجویی جوان سوق داد.

در مورد خبرنگار شما ، بخشی از آن سفر به عنوان یک جوان 17 ساله ملایم در خطوط غریزی غاز خاکستری بود ، که مرا در یک بزرگراه تنها در شرق آتیوکان ، اوت ، پیاده کرد ، برای یک کار تابستانی به عنوان جنگلبان ارشد جنگل.

گرچه ممکن است اعلامیه Greyhound Canada در مورد عزیمت نهایی خود از جنوب انتاریو و کبک در این هفته افرادی را که به این سرویس وابسته اند شوکه کرده باشد ، اما افراد داخلی می گویند که ضرر این شرکت می تواند پوشش نقره ای داشته باشد.

گزارشات اولیه گفت: “انقراض تازی به نظر مرگبار می رسد زیرا یک سیستم حمل و نقل منسوخ به سادگی درست نیست” ، رئیس جمهور حمل و نقل اقدام کانادا گفت:

اتوبوس ها هنوز هم برای افرادی که رانندگی نمی کنند یا به اتومبیل دسترسی ندارند و همچنین ارتباط جوامعی که هواپیمایی آنها بسیار گران است یا وجود ندارند مهم است.

جانسون اکنون می گوید که خروج از تازی می تواند کاتالیزوری برای یک شبکه اتوبوس ساحل به ساحل باشد که توسط یک گروه بهم پیوسته از شرکت های محلی اتوبوس رانی از شرق و غرب تشکیل شده است – به شرط آنکه دولت فدرال آماده کمک باشد.

جانسون گفت که بسیاری از شرکتهای کانادایی بدشان نمی آید که یک تازی را ببینند. “پس از همه گیری ، زمان تغییر و بهبود سیستم حمل و نقل کانادا گفت:

بازیکنان منطقه ای آماده هستند

این تحول ممکن است فوری نباشد.  جانسون گفت: ممکن است یک دوره آشفتگی وجود داشته باشد زیرا سرویس های جدید اتوبوس خلا v ایجاد شده توسط حامل آمریکایی را پر می کند در زمانی که آنها به دلیل محدودیت های COVID-19 در حال مبارزه با یک حادثه رانندگی هستند.

اما این استارت آپ های بی تجربه نیستند.  آنها بازیکنان منطقه ای مستقر هستند و وقتی شروع به جستجو می کنید ، تعداد آنها بیشتر از آن چیزی است که می توانید تصور کنید.

روز پنجشنبه ، درست زمانی که تازی خروج خود را اعلام کرد ، Rider Express ، یک شرکت مستقر در ساسکاچوان پس از اینکه استان سرویس اتوبوس STC خود را تعطیل کرد ، اعلامیه را صادر کرد. (سوار اکسپرس)

شرکت های سراسر کشور در حال حاضر به دنبال دستیابی به برخی از آنچه بازار سودآور در کانادا مرکزی می دانند هم برای خدمات مسافر و هم برای تحویل بسته است.

درست همانطور که Grey Goose Lines از یک شرکت کوچک در دهه 1920 در Sperling ، Man. رشد کرد ، قبل از اینکه توسط Greyhound بلعیده شود و تعطیل شود ، به نظر می رسد شرکت های قدرتمند منطقه ای که می خواهند جای Greyhound را بگیرند کمبود ندارند.

این شرکت در بیانیه ای که روزی که Greyhound اعلام کرد خروج خود را اعلام کرد ، اعلام کرد: “Rider Express به انتاریو و کبک می آید.”

“به عنوان یک شرکت واقعاً کانادایی ، Rider Express قادر خواهد بود با یک بلیط اتوبوس به سراسر کانادا متصل شود.”

موفق باشید جایی که تازی شکست خورد

اما چطور ممکن است شرکتی که پس از لغو استان حمل و نقل استانی س -ال ساسکاچوان در سال 2017 ، شرکت کوچک خود را در ساسکاچوان آغاز کرد ، در جایی که تازی نمی توانست درآمد کسب کند؟

به گفته مدیر کل رایدر ، عمر کانکا ، پس از سالها سرویس دهی در مسیرهای نسبتاً کم جمعیت بین ونکوور و وینیپگ ، کریدور ویندزور – تورنتو – مونترال غنی خواهد بود.

کانکا گفت: “این واقعیت که ما در حال دستیابی هستیم … این در این زمینه ها به خودی خود اثبات می کند که مدل تجاری ما بسیار بهتر از تازی است.”

اتوبوس رایدر اکسپرس در کلگری.  این شرکت مستقر در ساسکاچوان امیدوار است که در تابستان امسال نیز اتوبوس های مشابهی در راهرو ویندزور – تورنتو – مونترال داشته باشد. (کالین هال / سی بی سی)

با همکاری شرکت اتوبوسرانی انتاریو نورتلند مستقر در North Bay ، کانکا می گوید که رایدر می تواند یک سرویس یکپارچه را از غرب تا انتهای اقیانوس اطلس ارائه دهد ، سیستمی که انتظار دارد تا تابستان کار کند.

کانکا روز جمعه تلفنی گفت: “ما آماده هستیم.”  “ما اتوبوس هایی داریم که منتظر بهره برداری هستند.”

Rider Express تنها شرکتی نیست که به مسیرهای متروکه تازی مراجعه می کند.  خودی ها می گویند دلایل زیادی برای عقب نشینی شرکت آمریکایی وجود دارد ، اما یکی این است که از اول ژوئیه ، دولت انتاریو خدمات اتوبوسرانی را در مسیرهای جنوبی که به خوبی سفر می کنند ، تنظیم کرده است.  این راه را برای هر شرکتی که می تواند مجوز فعالیت دریافت کند هموار می کند.

تماشا کنید |  چرا تازی می گوید او رفت و چرا مهم است:

پس از یک قرن حمل و نقل اتوبوس در سراسر کشور ، تازی دیگر در کانادا فعالیت نخواهد کرد ، گزینه های حمل و نقل کمی برای برخی جوامع باقی می ماند. 1:57

رقابت و همکاری

جان استپووی ، مدیر توسعه تجارت در حمل و نقل غربی اقیانوس آرام مستقر در ادمونتون ، که EBus و Red Arrow را در مسیرهای غرب کانادا اداره می کند ، می گوید این شرکت به دنبال راه اندازی سرویس در انتاریو است.

Pacific Western که از سال 2011 روی سیستم بی نظم آلبرتا کار می کند ، آماده رقابت است.  اما همچنین این کار در کار با شرکتهایی که بازارهای منطقه ای خود را درک می کنند ارزش دارد.

استپووی گفت: “ما همچنان به دنبال فرصت برای گسترش خدمات و کار با سایر حامل های ارتباطی منطقه ای هستیم.”

سیستم هماهنگی با بازیکنان منطقه ای قدرتمند مانند Pacific Western دقیقاً همان چیزی است که مایک کسیدی ، مالک اتوبوس دریایی مربی آتلانتیک ، در ذهن دارد.

اقدامات حمل و نقل کانادا ، این فرصتی برای هماهنگی شبکه حمل و نقل زمینی است که شامل سیستم های مسافربری دولتی ، خدمات اتوبوس های بین شهری خصوصی و راه آهن های مسافت طولانی است. (کیت باکرت / CBC)

کسیدی امیدوار است که با همکاری دولت فدرال ، یک شبکه اتوبوس ملی هماهنگ با خدمات اتوبوسرانی منطقه ای در سراسر کشور ایجاد کند.  از جمله شرکتهایی که در حال مذاکره هستند می توان از Pacific Western ، Kasper که در مانیتوبا و شمال غربی انتاریو فعالیت می کند و Coach Atlantic Coach Atlantic.

کسیدی گفت: “طی شش ماه گذشته … ما ائتلافی را برای اتوبوس های ساحل به ساحل ارائه کرده ایم ، جایی که شما مسئولیت کامل خط اتوبوس های ترانس کانادایی یک شرکت خاص را ندارید.”

بخشی از برنامه وی ، برخی از یارانه های دولتی برای هزینه های سرمایه ای اتوبوس های بین شهری ، مشابه پول پرداختی به خدمات اتوبوس های شهری خواهد بود.

نه فقط گیلاس چیدن

ایده فقط انتخاب مسیرهای سودآور نیست ، بلکه ارائه یک سرویس مقرون به صرفه است که یک شبکه ستون فقرات را از کشورهای مختلف به بازیگران منطقه ای متصل می کند و مسیرهایی را برای جوامع کوچک و محلی ارائه می دهند.

Cassidy با استفاده از یک سیستم مشترک نرم افزاری ، سیستمی را ارائه می دهد که در آن مسافران می توانند حرکت روان از ناو به مخابراتی داشته باشند.  همچنین به هر اپراتور محلی امکان دسترسی به سیستم تحویل بسته سودآور را می دهد که به طور سنتی توسط سرویس های اتوبوسرانی اداره می شود.

جانسون از Transport Action می گوید ، یکی از مزایای چنین شبکه ای از قطعات این است که احتمال خرابی سیستم به دلیل خرابی یک شرکت کمتر است.  وی گفت که به نظر می رسد تازی گری فکر می کند برای شکست بسیار بزرگ است و برای ادامه کار سزاوار کمک مالی فدرال است.

جانسون ، مانند بسیاری دیگر در این کشور ، معتقد است که دولت فدرال باید در امر هماهنگی خدمات حمل و نقل بین استانی که سیستم های شهری و بین شهری را برای خدمت به همه کانادایی ها ادغام می کند ، مشارکت داشته باشد.

جانسون گفت: “در این زمینه ظرافت زیادی وجود دارد تا همه چیز بتواند برای شخصی که مهم است مسافر ، کانادایی که می خواهد از کورن بروک به سودبری برود و به دانشگاه برود به درستی کار کند.”

“او باید بتواند بلیط بخرد و بداند که همه این ارتباطات کارساز است و این کار آسان است.”

“با پرونده هایی از جیمز دان”.

Don Pitis را در توییتر دنبال کنید don_pittis

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۶
عرفان محمدپور

 

بانکوک – سهام جهانی در روز جمعه بیشتر از آنجایی که معاملات گسترده ای به رهبری فناوری و شرکت های مالی یک سری ضرر و زیان در وال استریت داشتند ، در روز جمعه بیشتر بود.

DAX آلمان با 0.3٪ افزایش به 15241.57 رسید ، در حالی که CAC 40 در پاریس با 0.4٪ افزایش به 6315.27 رسید.  FTSE 100 انگلیس با 0.6٪ افزایش به 7،005.56 رسید.  آینده S&P 500 0.5 درصد برنده شد ، در حالی که صنعتگران داو 0.3 درصد اضافه کردند.

در اواخر هفته با افت شدید قیمت کالاها مانند مس ، روی و آلومینیوم ، بازارها افزایش یافتند و ترس از تورم را کاهش دادند و این باعث فروش شدید شد.

سهام در تولید کنندگان عمده نیمه هادی از بزرگترین دستاوردها بود.

Nikkei 225 ژاپن 2.3٪ به 28،084.47 افزود ، و Kospi در سئول با رشد 1٪ به 3153.32 افزایش یافت ، که با افزایش سود سامسونگ الکترونیک و SK Hynix ، که به ترتیب 2.3٪ و 1.3٪ افزایش یافت ، پس از اعلام برنامه برای توسعه سرمایه گذاری خود در تولید تراشه و توسعه.

در هنگ کنگ ، Hang Seng با پیشرفت 1.1٪ به 28،027.57 رسید.  شاخص کامپوزیت شانگهای 1.8٪ رشد کرد و به 3،490.38 رسید ، در حالی که S & P / ASX 200 استرالیایی با 7.014.20٪ 0.5٪ بالاتر بود.

سهام در سنگاپور 2.5٪ افت کرد که باعث شیوع ویروس کرونا شد ، به طور بالقوه برنامه های ایجاد “حباب” برای سفر به هنگ کنگ را به خطر انداخت.

بیت کوین 3.6٪ به 50105.00 دلار افزود.  اوایل این هفته پس از آنکه ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا ، موضع قبلی خود در مورد ارز دیجیتال را تغییر داد و گفت که سازنده خودروهای الکتریکی دیگر آن را به عنوان پرداخت قبول نمی کند ، قیمت آن 10 درصد کاهش یافت.

در روز پنجشنبه ، S&P 500 پس از بازیابی تقریباً نیمی از ضرر نسبت به روز قبل ، که بزرگترین افت یک روزه از فوریه را داشت ، با رشد 1.2 درصدی به 4،112.50 بسته شد.

سهام فناوری پس از غرق شدن در اوایل هفته با نگرانی سرمایه گذاران از علائم افزایش تورم ، سودهایی را به همراه داشت.  اپل ، مایکروسافت ، فیس بوک و شرکت مادر گوگل افزایش یافته اند.  شرکت های مالی نیز عملکرد خوبی داشتند.  JPMorgan Chase ، Charles Schwab و Capital One Financial بیش از 2٪ افزایش یافت.

در روز چهارشنبه ، بخش انرژی تنها بازنده در S&P 500 بود ، زیرا قیمت نفت با افزایش مجدد خط لوله استعمار پس از یک حمله سایبری کاهش نگرانی های عرضه ، به شدت کاهش یافت.

میانگین صنعتی داو جونز با 1.3٪ افزایش به 34221،45 واحد رسید.  نزدک 0.7٪ افزایش یافت و به 13،124.99 رسید.  شاخص راسل 2000 با 1.7٪ افزایش به 2،170.95 رسید.

سرمایه گذاران این سingال را مطرح می کنند که آیا افزایش تورم همانطور که ​​فدرال رزرو گفت ، چیزی گذرا خواهد بود یا چیزی ماندگارتر است که فدرال رزرو باید به آن توجه کند.  بانک مرکزی نرخ های بهره را برای کمک به بهبودی پایین نگه داشته است ، اما نگرانی فزاینده ای وجود دارد که اگر تورم شروع به رشد بیش از حد داغ کند ، مجبور به تغییر وضعیت خود خواهد شد.

بازده اوراق در این هفته به شدت افزایش یافت ، اما روز پنجشنبه کمی عقب نشینی کرد.  بازده خزانه داری 10 ساله در روز جمعه 1.65 درصد بود در حالی که در روز چهارشنبه 1.70 درصد بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 21 سنت کاهش به 63 دلار و 61 سنت در هر بشکه در بورس کالای نیویورک رسید.  این در حالی است که اواخر روز چهارشنبه خط لوله استعمار در ساحل شرقی افتتاح شد ، 3.4 درصد کاهش یافت.

بشکه نفت خام برنت ، استاندارد بین المللی با 12 سنت از دست دادن به 66.93 دلار در هر بشکه رسید.

دلار آمریکا در اواخر روز پنجشنبه از 109.46 ین به 109.26 ین ژاپن کاهش یافت.  یورو از 1.2081 دلار به 1.2124 دلار افزایش یافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۴۶
عرفان محمدپور

 

هیماچال پرادش در حالی که فقط 1.07 دوز لاک در مقابل تقاضای 73 لاک به سطح دولت رسیده است ، با مشکل واکسیناسیون افراد در گروه سنی 18-44 سال مبارزه می کند.

گرچه وزیر ارشد جی رام تاکور از معرفی مرحله سوم واکسیناسیون برای گروه سنی 18-44 سال از سال اعلام کرد 17 مه، مقامات بهداشتی مطمئن نیستند سهام چه مدت دوام خواهد آورد.

واکسن ها دو روز در هفته در مراکز تعیین شده به این گروه سنی داده می شوند.  این به گسترش واکسیناسیون و اطمینان از واکسیناسیون مناسب تدریجی کمک می کند.

در گروه سنی 18-44 سال حدود 31 لاک وجود دارد که شرایط لازم را دارند.  با این حال ، داده های واقعی فقط پس از ثبت نام در دسترس خواهد بود.

دکتر نیپون جیندال ، مدیر مأموریت ، مأموریت ملی بهداشت (NHM) گفت: “واکسن ها فقط دوشنبه و پنجشنبه به این گروه سنی داده می شوند.  زمان ها در پورتال COWIN دو روز قبل از هر جلسه برنامه ریزی شده قابل مشاهده است.  “

تاریخ تعیین شده برای این ماه شامل 17 مه، 20 ، 24 ، 27 و 31 مه.

دکتر جیندال ، که همچنین سخنگوی دولت Covid-19 است ، گفت که این کشور به اندازه کافی لوازم را از انستیتوی سرم هند (SII) سفارش داده است ، که پس از 18 سال واکسیناسیون زایمان های منظم را انجام می داد.  رده سنی -44 معرفی شده است.

دولت ایالت گفت که برنامه واکسیناسیون برای گروه سنی 18-44 در مراحل ثبت نام کاملاً رعایت می شود.  فقط کسانی که پیام های پیامکی درباره نوبت خود را در مراکز واکسیناسیون منتخب دریافت می کنند ، که توسط وب سایت در وب پورتال منعکس می شود 15 مه، دوز داده خواهد شد.

به معاونین کمیسرها و روسای پلیس منطقه جهت اطمینان از نظم در سایتهای واکسیناسیون توصیه شده است.

راجیو سایزال وزیر بهداشت همچنین به رسانه ها گفت که تقاضای زیادی برای واکسن در کشور وجود دارد.  وی افزود: “امیدوارم در ماه های آینده تجهیزات افزایش یابد.”

وزیر گفت واکسیناسیون برای 45 سال آینده طبق برنامه ادامه خواهد داشت ، زیرا برای کسانی که دوز دوم را دریافت می کنند کمبود واکسن وجود ندارد.

پس از اینکه دولت گفت فقط چند هزار دوز باقی مانده است ، چندین افسر ارشد پزشکی (CMO) این واکسن را در مراکز تشخیص داده اند.

در همین حال ، دولت تصمیم گرفته است تا کارمندان بانک ، معلمان وظیفه Covid ، رانندگان HRTC ، هادی ها ، اپراتورهای پمپ بنزین ، صاحبان انبارهای PDS ، کارمندان خدمات مالی ، شیمی دانان ، کارمندان Lok Mitra Kendras ، کارمندان بخش کودکان را تحت پوشش قرار دهد. WCD و کارگران در صنعت داروسازی در واکسیناسیون به عنوان گروه های اولویت دار

 

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه مهمتر ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۹:۴۶
عرفان محمدپور