موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

پانل بررسی تنظیم کننده انرژی آلبرتا ، درخواست استانی برای پروژه ذغال سنگ Grassland را رد کرد و گفت این پروژه “به نفع عموم نیست”.

لوری پوشور ، رئیس و مدیرعامل تنظیم کننده انرژی آلبرتا گفت: “تصمیم کمیسیون نشان دهنده تعهد AER برای تصمیم گیری مبتنی بر شواهد و اطلاعات مربوط به مخاطرات عمومی است.”

در بیانیه ای ، وزیر انرژی سونیا وحشی و محیط زیست و وزیر پارک ها ، جیسون نیکسون گفت که آنها توصیه هیئت را دنبال کردند.

در این بیانیه آمده است: “تمام پروژه های پیشنهادی ذغال سنگ مورد بررسی دقیق قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که توسعه ایمن است ، از نظر زیست محیطی مسئولیت پذیر است و تمام الزامات را برآورده می کند.”

“در این حالت ، روند به درستی کار می کند. توصیه هیئت نشان می دهد که چارچوب قانونی و نظارتی آلبرتا پایدار است و تأثیرات زیست محیطی را به عنوان بخشی از هر پروژه توسعه منابع کاملاً در نظر می گیرد.”

این پروژه سالهاست در حال اجرا است

جوامع موجود در گذرگاه کراوسنست بیش از 100 سال پیش در اطراف استخراج زغال سنگ ساخته شده اند و صنعت در بیشتر قرن قرن 20 مایع حیات این منطقه بوده است.

چندین معدن بزرگ ذغال سنگ هنوز در غرب ، در دره الک بریتیش کلمبیا مشغول به کار هستند ، اما آخرین معدن منطقه در مرز با آلبرتا در سال 1983 بسته شد.

طرح پروژه چمنزار پیشنهادی ، واقع در حدود هفت کیلومتری شمال بلایمور ، قرار بود در جایی که معدن قبلی متوقف شده بود ، ادامه یابد.  بخشی از این زمینی به مساحت 1500 هکتار قبلاً در اثر استخراج معدن قبلی دهه های قبل مختل شده بود.

تجهیزات ساختمانی در نزدیکی کوه Grassy ، و در پس زمینه کوه Crosnest است.  تنظیم کننده انرژی آلبرتا می گوید پروژه ذغال سنگ به نفع عموم نیست و ادعاهای استان ها را رد می کند. (CBC)

منابع ریورسدیل مستقر در استرالیا در سال 2016 پیشنهادی را برای تنظیم این پروژه به نهادهای نظارتی ارائه کرده است ، پروژه ای که می گوید می تواند 4.5 میلیون تن زغال سنگ تولید کند تا فولاد را برای عمر 23 ساله معدن تولید کند.

این شرکت تخمین می زند که با این کار نزدیک به 400 شغل تمام وقت ایجاد شود.

سایر شرکت های تولید زغال سنگ استرالیا از آنجا که تحقیقات خود را گسترش داده و برنامه های معدن کاری خود را تهیه می کنند ، از نزدیک تحت نظارت بوده اند.

ماکس وانگ مدیر عامل وقت ذغال سنگ Atrum گفت: “من می گویم صنعت برای موفقیت در پروژه Riversdale تلاش می کند زیرا اولین پروژه در منطقه Crowsnest Pass است.” کلگری هرالد در سال 2018

“تعداد کمی از سرمایه گذاران جهانی ، عمدتا از استرالیا ، که به این منطقه علاقه مند هستند وجود دارد … اما آنها بسیار مشتاق موفقیت کوهستان گراسی هستند.”

اختلاف در استخراج زغال سنگ بین جنوب غربی آلبرتا و جنوب شرقی قبل از میلاد به سیاست توسعه زغال سنگ در آلبرتا برمی گردد که با هدف دو برابر افزایش دستمزد دولت و محافظت از سرزمین های حساس توسط دولت نخست وزیر پیتر لوگید در سال 1976 به تصویب رسید.

دولت UCP سال گذشته این سیاست را لغو کرد و باعث واکنش گسترده طیف وسیعی از آلبرت ها از جمله محافظان ، دامداران و مجریان تور شد.

در فوریه ، دولت در حال حاضر سیاست دوره Lujid را از سر گرفته و مجدداً احیا کرد ، منتظر رایزنی های بیشتر.

دولت فدرال نیز در این امر دخیل است

پروژه کوه Grassy با حمایت شهردار Crowsnest Pass پشتیبانی شد و بسیاری از ساکنان امیدوار بودند که با داشتن چنین فرصت های شغلی ، مشاغل پردرآمد در منطقه ای از استان ایجاد شود.

اما در طول جلسه استماع ، نگرانی در مورد احتمال آلودگی این معدن به منابع رودخانه اولدمن با سلنیوم ابراز شد.  این عنصر که معمولاً در معادن ذغال سنگ یافت می شود ، در ماهیان با مقادیر زیاد سمی است و با مرگ و تغییر شکل ماهیان پایین دست معادن درست در غرب قبل از میلاد مسیح مرتبط است.

معدن روباز Teck Elkford Operations در جنوب شرقی انگلیس کلمبیا ، همانطور که از کوه اریکسون دیده می شود. (رابسون فلچر / سی بی سی)

هیئت بررسی همچنین شنید که این معدن به اکوسیستم ها آسیب می رساند و به میراث فرهنگی و فیزیکی سه کشور محلی اول آسیب می رساند ، اگرچه شورای اولین افراد نزدیک پیکانی رسماً از این پروژه حمایت کرده است.

در این گزارش آمده است: “اقدامات تخفیف پیشنهادی برای کاهش کامل این اثرات کافی نیستند.”

این هیئت به وزیر محیط زیست فدرال جاناتان ویلکینسون توصیه کرد که این معدن را کنار بگذارد.  وی همچنین درخواست مجوزهای پروژه را طبق قوانین استان رد کرد.

معدن Grassland اولین پروژه از بین تعداد ذغال سنگ است که برای کوهها و دامنه های مرز غربی آلبرتا پیشنهاد شده است.  حداقل هشت شرکت مطالعات بزرگ لیزینگ را به پایان رسانده اند.

جان اسمیت ، پرورش دهنده شرکت گاو فلات ، در میان تجمع کنندگان در 16 ژوئن 2021 ، در اعتراض به اجازه استخراج زغال سنگ در دامنه های شرقی کوههای راکی ​​، اعتراض کرد. (لیا هنل / سی بی سی)

در ماه آوریل ، با این حال ، استان توقف فعالیت های اکتشاف زغال سنگ در زمین های طبقه بندی شده به عنوان “گروه 2” تحت سیاست زغال سنگ دوره Lujid – دوباره ، در انتظار رایزنی بیشتر عمومی.

زمین های دسته 2 با محدودیت های شدیدتری روبرو شده اند و استخراج روباز در این مناطق به طور معمول مجاز نیست.

با این حال ، پروژه گراس لند در محدوده زمین دسته 4 قرار داشت ، با محدودیت های کمتر تحت سیاست 1976.

در اوایل این هفته ، ویلکینسون اعلام کرد که تمام پیشنهادات این قراردادهای اکتشافی تحت بررسی فدرال محیط زیست قرار می گیرند.  وی اظهار داشت: نگرانی ها در مورد سلنیوم باعث این حرکت شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۸
عرفان محمدپور