موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

هزینه نهایی آلبرتانس برای خط لوله Keystone XL حدود 1.3 میلیارد دلار خواهد بود زیرا دولت استان و TC Energy پایان رسمی پروژه را در روز چهارشنبه اعلام کردند.

وزیر انرژی سونیا Savage در یک خبرنامه گفت: “ما در Keystone XL سرمایه گذاری کرده ایم به دلیل منافع اقتصادی طولانی مدت که برای آلبرتایی ها و کانادایی ها به همراه خواهد داشت.”

دولت آلبرتا سال گذشته موافقت کرد که حدود 1.5 میلیارد دلار سهام در این پروژه سرمایه گذاری کند ، به علاوه یک میلیارد دلار دیگر تضمین وام برای راه اندازی خط لوله است.

در نتیجه ، پروژه کانادایی پروژه در طی چندین ماه با حدود 1000 کارگر در جنوب شرقی آلبرتا در حال ساخت است.

در صورت تکمیل ، خط لوله 1897 کیلومتری که برای اولین بار در سال 2005 اعلام شد ، روزانه 830 هزار بشکه نفت خام از هاردی ، آلتا به نبراسکا منتقل می کند.  سپس به Keystone اصلی متصل خواهد شد که در پالایشگاه های ایالات متحده در سواحل خلیج فارس فعالیت می کند.

جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، اولین دستورهای اجرایی خود را در تاریخ 20 ژانویه امضا کرد ، از جمله دستورالعمل لغو مجوز Keystone XL. (ایوان ووچی / آسوشیتدپرس)

مجوز لغو شده است

وقتی دولت بایدن در ایالات متحده مجوز پروژه را در اولین روز مدیریت خود لغو کرد ، این سرمایه گذاری تبخیر شد.

TC Energy و استان گفتند که پس از لغو گزینه های خود را بررسی می کنند ، اما TC Energy گفت که توسعه خط لوله رسما در روز چهارشنبه مرده است.

این شرکت در یک خبرنامه گفت که به همکاری خود با ناظران ، سهامداران و گروه های محلی برای انجام تعهدات زیست محیطی و نظارتی خود و اطمینان از خاتمه و خروج ایمن پروژه ادامه خواهد داد.

پیش از این ، جیسون کنی ، نخست وزیر آلبرتا گفته بود که دولت با TC Energy همکاری خواهد کرد “تا از تمام فرصت های قانونی موجود برای محافظت از منافع خود در این پروژه استفاده کند.”

روز چهارشنبه ، کنی گفت که آلبرتا به کار با شرکای آمریکایی خود برای اطمینان از تجهیز استان برای تأمین نیازهای انرژی ایالات متحده ادامه خواهد داد.

وی در بیانیه ای گفت: “ما از شرایط پیرامون پروژه Keystone XL ، از جمله لغو مجوز ریاست جمهوری برای عبور از مرز خط لوله ، ناامید و ناامید هستیم.”

ریچارد میسون ، مدیر اجرایی دانشکده سیاست های عمومی دانشگاه کالگری ، می گوید این خط لوله به عنوان یک ارتباط اساسی بین عرضه و بازار در نظر گرفته شده است.

تماشا کنید |  ماسون در مورد قطع Keystone XL بحث می کند:

ریچارد میسون از دانشگاه کلگری می گوید سیاست در مرگ خط لوله Keystone XL نقش داشته است.  دولت آلبرتا و TC انرژی امروز خاتمه پروژه خط لوله گاز را اعلام کردند. 3:38

میسون در مصاحبه با CBC گفت: “ما در شرایطی هستیم که این پالایشگاه ها هنوز در تلاشند نفت ما را بدست آورند و راه های کمتری برای انتقال آن به آنجا داریم.” قدرت و سیاست.

“این می تواند منجر به کاهش قیمت نفت کانادا ، سرمایه گذاری کمتر ، مشاغل کمتر ، مالیات و حق امتیاز کمتر شود.”

مرگ کیستون نتیجه لغو North Gateway و Energy East و تأخیر در Trans Mountain است که دولت کانادا در سال 2019 به قیمت 4.5 میلیارد دلار از Kinder Morgan خریداری کرد.

وی در بیانیه ای از حزب مخالف حزب دموکراتیک خلق آلبرتا ، نخست وزیر را به انتشار محتوای کامل توافق نامه خط لوله فراخواند.

“کلگری-مانتین ویو” منتقد انرژی MLA و NDP گفت: “ضرر امروز نمونه دیگری از چگونگی شکست جیسون کنی در بخش انرژی ما است. از اتاق نظامی ناخوشایند خود تا تحقیقات دیرهنگام و بودجه بیش از حد ، وی در ایجاد شغل موفق نبود.” آزادی.

“اکنون سو mis مدیریت و بی کفایتی کامل وی در این پرونده یک میلیارد دلار برای مردم شمال آلبرتا هزینه دارد.”

دوستداران محیط زیست که از زمان اعلام این پروژه در سال 2008 با آن مبارزه کرده اند ، لغو آن را “لحظه قابل توجه” در تلاش برای محدود کردن استفاده از سوخت های فسیلی که به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند توصیف کرده اند.

جارد مارگولیس از مرکز تنوع بیولوژیکی ، یکی از بسیاری از گروه های زیست محیطی که می خواهد آن را متوقف کند ، گفت: “نام اختصاری خوب برای Keystone XL.”

در حالی که برخی از گروه های محلی با این خط لوله مخالف بودند ، یکی در توسعه نفت و گاز به عنوان راه حلی برای فقر سهام نقش داشت.

دیل سامپی ، رئیس ائتلاف سران ملی ، در ژانویه شکایت کرد که لغو آن به معنای مشاغل کمتر برای افراد بومی در ساخت و عرضه کالاها و خدمات است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۰
عرفان محمدپور