موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

حمله باج افزار به غول پردازش گوشت JBS برزیل تولید در ایالات متحده ، کانادا و استرالیا را مختل کرده است.

JBS بزرگترین کارخانه فرآوری گوشت در جهان است و این حمله روز دوشنبه عملیات استرالیا را متوقف کرد و کشتار دام را در کارخانه های آن در چندین ایالت آمریکا و تأسیسات این شرکت در نزدیکی بروکس ، آلتا متوقف کرد.

حمله باج افزار ماه گذشته به خط لوله استعماری ، بزرگترین خط لوله سوخت در ایالات متحده انجام شد که منابع سوخت را برای چندین روز در قسمت جنوب شرقی کشور فلج کرد.

سخنگوی کاخ سفید کارین ژان پیر گفت که ایالات متحده با دولت روسیه در این مورد تماس گرفته و FBI در حال تحقیق در این باره است.

ژان پیر گفت: “کاخ سفید به JBS کمک کرده است و تیم ما در وزارت کشاورزی طی روز گذشته چندین بار با رهبری آنها صحبت کرده است.”

“JBS به دولت اطلاع داده است که طلب باج از سوی یک سازمان جنایتکار که احتمالاً مستقر در روسیه است ، انجام می شود. کاخ سفید در این زمینه مستقیماً با دولت روسیه درگیر است و این پیام را ارسال می کند که کشورهای مسئول مجرم را با باج پناه نمی دهند”

FBI و وزارت امنیت داخلی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

JBS گوشت گاو و گوشت خوک را با مارک سوئیفت به فروش می رساند ، خرده فروشانی مانند Costco فیله و فیله خوک مخصوص خود را حمل می کنند.  JBS همچنین مالک اکثر پردازنده های مرغ Pilgrim’s Pride Co. است که مرغ های ارگانیک را با مارک Just Bare به فروش می رساند.

طبق صفحه فیس بوک آن ، تاسیسات این شرکت در نزدیکی بروکس ، آلتا ، روز دوشنبه بسته شده است.  به نظر می رسد حداقل یک شیفت کاری در این مرکز از روز سه شنبه از سر گرفته شده است.

در صورت ادامه قطع ، مصرف کنندگان ممکن است در فصل کباب تابستانی شاهد افزایش قیمت گوشت باشند و صادرات گوشت در هنگام تقاضای شدید از چین مختل شود.

همه سیستم ها خاموش هستند

JBS گفت این سیستم همه سیستم های آسیب دیده را خاموش کرده و مقامات را مطلع کرده است.  به گفته وی ، سرورهای پشتیبان تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

این شرکت روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: “روز یکشنبه ، 30 مه ، JBS USA تشخیص داد که هدف یک حمله سازمان یافته امنیتی سایبری است که برخی از سرورهای پشتیبانی کننده سیستم های IT آن در آمریکای شمالی و استرالیا را تحت تأثیر قرار می دهد.”

“حل این حادثه زمان بر است ، که می تواند معاملات خاصی را با مشتریان و تأمین کنندگان به تأخیر بیندازد.”

طبق برآوردهای صنعت ، شرکت مستقر در آمریکای شمالی ، مستقر در گرلی ، کلرادو ، حدود 20 درصد از ظرفیت کشتار گاو و خوک آمریکایی را کنترل می کند.

جان هولکوویست ، محقق تهدید از FireEye ، برای امنیت مستقر در Milpitas کالیفرنیا گفت: “زنجیره های تأمین ، تدارکات و حمل و نقل که جامعه ما را به حرکت در می آورد ، به ویژه در معرض خطر باج افزار هستند ، جایی که حمله به نقاط خفه کننده می تواند تأثیرات زیادی داشته باشد و پرداخت های شتابزده را تشویق کند.”

قیمت گوشت گاو و گوشت خوک در ایالات متحده در حال افزایش است زیرا چین واردات را افزایش می دهد ، هزینه های خوراک افزایش می یابد و کشتارگاه ها با کمبود کارگر روبرو می شوند.

در نتیجه ، ممکن است قیمت ها افزایش یابد

متیو ویگند ، مشاور مدیریت ریسک و کارگزار کالا در FuturesOne در نبراسکا ، گفت: هرگونه تأثیر بر روی مصرف کنندگان از حمله JBS به مدت زمان کاهش تولید بستگی دارد.

وی گفت: “اگر او چند روزی بماند ، متوجه کمبود خدمات غذایی خواهید شد.”

نمایندگان اتحادیه بین المللی اتحادیه صنایع غذایی و کارگران بازرگانی محلی 7 در یک ایمیل گفتند که دو شیفت قتل و جعل در کارخانه گوشت گاو در گرلی لغو شد. JBS Beef در کاکتوس ، تگزاس ، همچنین در فیس بوک گفت که نه برای کار در روز سه شنبه.

سخنگوی سائو پائولو گفت که فعالیت های برزیلی این شرکت تحت تأثیر قرار نگرفته است.

انجمن پرورش دهندگان گاو ایالات متحده ، یک گروه گوشت گاو ، در توییتر خود اعلام کرد که گزارش هایی مبنی بر هدایت حامل های دام توسط JBS به گیاهان دارای حیوانات آماده کشتار وجود دارد.

سال گذشته در مزارع آمریکایی از دام و خوک حمایت می شد و برخی حیوانات با بسته شدن گیاهان گوشت به دلیل شیوع COVID-19 در میان کارگران ، به اتانسی رسیدند.

یک کارخانه تولید گوشت گاو JBS در گرند آیلند ، نبوت ، گفت که فقط کارگران تعمیر و نگهداری و حمل و نقل به دلیل حمله روز سه شنبه کار می کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۲
عرفان محمدپور