موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

دالاس (AP) – هواپیمایی Southwest Airlines روز چهارشنبه گفت که مدیر عامل قدیمی گری کلی در ماه فوریه استعفا می دهد و جانباز دیگری در چهارمین شرکت بزرگ هواپیمایی کشور جانشین او خواهد شد.

مدیر عامل جدید رابرت جوردن ، معاون اجرایی خدمات شرکت ها خواهد بود.  Southwest گفت که کلی 66 ساله قصد دارد حداقل تا سال 2026 رئیس اجرایی بماند.

گمانه زنی ها در مورد جانشین کلی گاهی به تام نایلون ، که در ژانویه 2017 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد ، و مایک ون دو ون ، مدیر ارشد عملیاتی متمرکز شده است.

جوردن ، 60 ساله ، قبل از پیوستن به Southwest در سال 1988 ، یک برنامه نویس و تحلیلگر مالی برای سازنده رایانه Hewlett-Packard بود. او سمتهایی را در حسابداری و نظارت بر فن آوری داشت.  با این حال ، در سالهای اخیر ، نقش استراتژیک بیشتری در جنوب غربی داشته است.

اردن پس از خرید Southwest شرکت رقابتی ارزان قیمت در سال 2011 ، AirTran Airways را اداره می کند و پروژه های ساخت وب سایت و برنامه پرواز مکرر این شرکت هواپیمایی را به عنوان منبع اصلی درآمد رهبری می کند.

در طول بیماری همه گیر ، هنگامی که مسافرت های هوایی به سطحی نرسید که در دوره واکنش نشان داده نشده بود ، اردن نقشی اساسی در طراحی برنامه هایی برای تشویق کارمندان به مرخصی یا خریدهای داوطلبانه ایفا کرد ، زیرا جنوب غربی اقدامات فوری برای کاهش هزینه ها انجام داد.

در تاریخ 50 ساله خود ، شرکت حمل و نقل دالاس تنها چند مدیر عامل داشته است.  این سالها توسط Herb Kelleher ، یک وکیل رنگارنگ که زنجیر سیگار می کشید ، اداره می شد ، که 50 سال پیش در برابر مخالفت شدید شرکت های حمل و نقل موجود به راه اندازی شرکت هواپیمایی کمک کرد.  کیلهر پست خود را در مارس 2001 ترک کرد ، اما جانشین وی ، جیم پارکر ، روابط خود را با گروه های کاری در یک شرکت هواپیمایی کاملاً ادغام شده تنگ کرد و در 2004 جای خود را به کل داد.

کلی که در تگزاس بزرگ شد ، مدرک خود را از دانشگاه تگزاس دریافت کرد ، به عنوان کنترل کننده به جنوب غربی پیوست و چندین سمت مالی دیگر از جمله مدیر ارشد مالی را در اختیار داشت.

کلی به عنوان مدیرعامل ، شرکت AirTran Airways را با مبلغ 1.4 میلیارد دلار طراحی کرد که حامل رقیب ارزان قیمت است.  با مشارکت کلیره و کلی ، جنوب غربی تصویب کنگره را برای رفع محدودیت های فعالیت خود در دالاس به دست آورد.

کلی سالهای سودآور این شرکت هواپیمایی را به 47 سال افزایش داد ، تا اینکه سال گذشته به دلیل ویران شدن همه گیر حمل و نقل هوایی ، این پایان یافت.  کلی دوست دارد ادعای این شرکت هواپیمایی را نقل کند که در تاریخ 50 ساله خود هرگز کارمندی را اخراج نکرده است.

سهام شرکت هواپیمایی Southwest  در روز چهارشنبه 1 درصد سقوط کرد ، تقریباً تمام شرکت های هواپیمایی اصلی در ابتدای معاملات عقب نشینی می کنند.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۲
عرفان محمدپور