موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

نیروی دریایی هند در حال تلاش برای نجات اعضای خدمه از یک شناور غرق شده و یک کشتی باری دوم است که روز سه شنبه در سواحل بمبئی بر اثر برخورد یک طوفان مرگبار به سواحل غربی برداشته شد.

نیروی دریایی ارتش اعلام کرد 177 نفر از مجموع 400 نفر را در دو بار در دریای عرب نجات داده است.  نیروی دریایی ارتش گفت ، سه کشتی جنگی خط مقدم بخشی از عملیات نجات بوده و دریاها را شستشو داده اند.

هر دو بارج متعلق به شرکت نفت و گاز طبیعی ، بزرگترین شرکت نفت خام و گاز طبیعی هند است.

طوفان Tauktae ، قدرتمندترین طوفان بیش از دو دهه در این منطقه ، هنگام برخورد با سواحل گجرات اواخر روز دوشنبه ، بادهای شدید تا 210 کیلومتر در ساعت جمع شد.  در این ایالت چهار نفر کشته شدند که شمار طوفان ها را به 16 نفر افزایش داد.

ساکنان روز سه شنبه پناهگاه های امدادی را ترک کردند تا بقایای پراکنده در جاده ها ، ریشه درختان و خطوط برق آسیب دیده را پیدا کنند.

در ماهاراشترا ، شش نفر روز دوشنبه کشته شدند ، اما پایتخت ، بمبئی ، تا حد زیادی از خسارات سنگین در امان ماند ، حتی در حالی که باران های سیل آسا خط ساحلی این شهر را گرفت و وزش باد شدید آسمان خراش های آن را شکست.  در طول آخر هفته ، این طوفان در حالی که در امتداد ساحل غربی حرکت می کرد ، 6 نفر را در کرالا ، کارناتاکا و گوا کشته است.

این طوفان ضعیف شده است ، اما اداره هواشناسی هند پیش بینی می کند طی روزهای آینده در بسیاری از مناطق گجرات و ماهاراشترا بارش شدید رخ دهد.

ترس از طوفان می تواند پاسخ همه گیر را تهدید کند

قبل از این سیکلون ، حدود 150،000 نفر از مناطق کم ارتفاع در ماهاراشترا و گجرات تخلیه شدند.  SN Pradhan ، مدیر نیروی ملی مقابله با حوادث در هند ، گفت که پناهگاه های تخلیه از قوانین فاصله فیزیکی پیروی می کنند و تیم های امداد و نجات در حال پاکسازی آوار از مناطق آسیب دیده هستند.

هر دو کشور ، که در حال حاضر در معرض خطر همه گیر ویروس کرونا قرار دارند ، تیم های واکنش در برابر بلایا را مخلوط کرده اند ، از ترس اینکه طوفان می تواند جنگ هند علیه ویروس کرونا را تهدید کند ، با اختلالات تأمین ، تخریب جاده ها و اقدامات مسدود ، تأخیر در امدادرسانی.

طوفان های گرمسیری در دریای عرب کمتر از سواحل شرقی هند است و معمولاً در اواخر سال تشکیل می شوند.  اما کارشناسان می گویند تغییر الگوی آب و هوایی باعث شدت بیشتر از رایج شدن آنها شده است.

در ماه مه سال 2020 ، پس از ویران کردن منطقه طوفان آمفان ، قوی ترین طوفان بیش از یک دهه هند شرقی ، نزدیک به 100 نفر جان خود را از دست دادند.

یک ماهیگیر در حالی که می خواهد یک قایق ماهیگیری را به مکانی امن در سواحل عربستان در بمبئی منتقل کند ، منتظر کمک می ماند.  طوفان Tauktae ، قدرتمندترین طوفان بیش از دو دهه در این منطقه ، هنگام برخورد با سواحل گجرات اواخر روز دوشنبه ، بادهای شدید تا 210 کیلومتر در ساعت جمع شد. (رافیک مک بول / آسوشیتدپرس)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۹
عرفان محمدپور