موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

پرویز توسلی‌‌زاده در نشست خبری که ظهر امروز در دادگستری استان برگزار شد با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس قوه قضاییه به استان کرمانشاه اظهار داشت: 130 میلیارد تومان اعتبار مالی برای دادگستری و سازمان‌های تابعه تصویب شد که زمان جذب آن دو ساله است.

 

وی با اشاره به سطح بالای اختلافات در استان کرمانشاه و لزوم توجه بیشتر به سازش عنوان کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه 16 هزار نامه از طریق صندوق‌های تعبیه شده جمع‌آوری شد که نسبت به استان‌های دیگر بیشتر بود.

 

توسلی‌زاده با بیان اینکه در 9 ماه گذشته 16 هزار و 500 پرونده در شورای حل اختلاف به سازش منتهی شده است گفت: تعداد پرونده‌های به سازش رسیده در ستاد مصلحین استان در این مدت 18 هزار و 500 مورد بوده است.

 

وی با اشاره به تدوین سند تحول قوه قضاییه بیان کرد: مقام معظم رهبری روی تکمیل این سند تأکید دارند و هفت مأموریت از جمله رسیدگی و حل و فصل دعاوی، رفع خصومت‌ها، احیای حقوق عامه، گسترش عدل، نظارت بر اجرای قوانین و حمایت از حقوق مالکیت اشخاص در این سند مدنظر قرار گرفته شده است.

 

توسلی‌زاده با بیان اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها از اولویت دادگستری استان کرمانشاه است افزود: 90 درصد روابط حقوقی مردم در مشاوران املاک تنظیم می‌شود و در این راستا 5000 مشاور املاک ساماندهی شده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند و این طرح در آینده نزدیک در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای کاهش ورودی پرونده‌ها مردم باید با دقت معامله کنند و قراردادها را درست تنظیم کنند عنوان کرد: میانگین موجودی پرونده‌ها در شعب استان کرمانشاه 87 پرونده و میانگین کل کل پرونده‌ها در شعب دادسرا‌ها، شورای حل اختلاف و انقلاب 117 مورد است که در کل کشور بی‌نظیر است اما تلاش می‌شود در 6 ماه آینده هیچ شعبه‌ای بیش از 100 پرونده نداشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
عرفان محمدپور