موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

محمدرضا حسن‌زاده جوان 23 ساله‌ای است که توانسته است با حافظه‌ای که دارد نام خود را در رکوردهای گینس و چندین مسابقه جهانی به ثبت رسانده و «مرد حافظه ایران» لقب بگیرد.

 

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به رکوردهایی که تا کنون ثبت کرده است، اظهارداشت: در حال حاضر سه رکورد از سوی گینس قبول شده است که یکی از آن‌ها مربوط به پارسال، دومی مربوط به امسال و سومی بعد از عید 1400 خواهد بود، البته به جز گینس در مسابقات جهانی متعدد دیگری نیز مقام آورده‌ام.

 

مرد حافظه ایران خاطرنشان کرد: رکوردهای حافظه در مدت یک دقیقه و با حفظ کلمات انگلیسی ارزیابی می‌شوند که یک بانوی هندی پیش از من توانسته بود 51 لغت انگلیسی را حفظ کند که من این رکورد را به 53 رکورد افزایش دادم، کار من آنجا سخت می‌شد که باید لغت را ابتدا به فارسی و سپس به ترکی ترجمه می‌نمودم تا آن را حفظ کنم، در رکورد زنی بعد از عید 1400  قصد دارم در یک دقیقه بیش از 111 کلمه را حفظ کنم.

 

حسن‌زاده بابیان این که همه انسان‌ها باهوش هستند، گفت: زمان دبیرستان ورزش حرفه‌ای رزمی می‌کردم و نائب قهرمان کشور شدم، اما جزو شاگردان تنبل و کم‌هوش محسوب می‌شدم، تا اینکه اتفاقی با سخنرانی چندقسمتی در رابطه با حافظه و تقویت آن آشنا شدم و عزم به ارتقاء حافظه خود نمودم.

 

وی ادامه داد: بعدازآن درس خواندنم بسیار تقویت شد و آسان زبان انگلیسی یاد گرفتم، متأسفانه در ایران اساتیدی جهت آموزش تقویت حافظه نیست و من به‌تنهایی این سبک را آموزش می‌دهم، اما در دنیا اساتیدی مانند تونی بوزان از اساتید دانشگاه هاروارد هستند که مدتی نیز شاگردشان شده‌ام.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۲
عرفان محمدپور