موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

خانه مطبوعات کرمانشاه و انتخابات هیئت رئیسه آن یک داستان پر غصه برای اهالی رسانه در استان کرمانشاه است زیرا آنها که نقش اصلی را در جریان رسانه‌ای استان کرمانشاه ایفا می‌کنند هیچگاه در این خانه حضور نداشته و راهی به هیئت رئیسه نیافته‌اند.

روز گذشته سیزدهم بهمن ماه دور جدید انتخابات هیئت رئیسه خانه مطبوعات کرمانشاه همچون گذشته بدون حضور مدیران رسانه‌های چاپی و برخط استان که بار اصلی تولید محتوای خبری را بر دوش دارند برگزار شد و همچون یک دهه گذشته ترکیب ثابت هیئت رئیسه خانه مطبوعات «تَکرار» شد.

 

همچون مدیران خبرگزاری‌ها، بسیاری از مدیران رسانه‌های مکتوب استان کرمانشاه نیز در انتخابات خانه مطبوعات حضور ندارند از هفته‌نامه‌های اصلاح طلبی همچون غرب و آوای کرمانشاه تا مدیرمسئول و کارکنان هفته‌نامه اصولگرای ابوذر؛ بدون لحاظ گرایش سیاسی سایر مدیران نشریات مکتوب استان همچون روزنامه‌های باختر، نقدحال و صدای آزادی نیز در خانه مطبوعات حضور ندارد.

برای بررسی دلایل عدم حضور جریان اصلی رسانه‌ای استان کرمانشاه در خانه مطبوعات و انتخابات هیئت رئیسه این خانه با مدیران مسئول روزنامه‌های نقدحال، صدای آزادی و سردبیر گروه رسانه‌ای فرتاک که رویکرد فرهنگی دارند به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می‌آید.

 

خانه مطبوعات کرمانشاه بسیار ناکارآمد است

غلامرضا نوری علا، مدیرمسئول روزنامه نقدحال با انتقاد از عملکرد خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: نظام ارباب و رعیتی در ایران هنوز نتوانسته تغییر اساسی کند و هنوز نتوانسته بخش اعظم جامعه را با فضیلت‌های دموکراسی اداره کند.

 

وی با اشاره به اینکه یک رسم بسیار غلط وجود دارد و آن هم این است که کسانی که به هیئت مرکزی، شورای مرکزی و ریاست این مجموعه‌ها دست پیدا می‌کنند دیگر به‌راحتی از آن دست نمی‌کشند و برای ماندن در پست و جایگاه خود هر کاری را مباح می‌دانند و هر کاری می‌کنند عنوان کرد

 

برای این افراد هرگونه تخلف قانونی اعم از اعمال غیراخلاقی، غیر عرفی و غیر شرعی فرقی نمی‌کند و همه را انجام می‌دهند و این اشخاصی که آمدند سعی می‌کنند جایگاه خود را تحت هر شرایطی حفظ کند و دیگر این اشخاص نمی‌توانند خدمتگزار آحاد آن صنف و شغل باشند و حداکثر کاری که می‌توانند انجام دهند این است که شرایط را برای کار خود فراهم کنند و بیشتر در آن جایگاه بمانند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۴
عرفان محمدپور