موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

بر اساس مطالعه انجام شده توسط یک زیست شناس ارشد بازنشسته ایالت ، برخی از گله های گوسفندهای بیگورن ، حیوانات روستایی آلبرتا ، به شدت به سلنیوم معادن قدیمی زغال سنگ آلوده شده اند.

جف کنتمن گفت که محیط زیست آلبرتا سالهاست که در مورد این مشکل آگاهی دارد.  اما هنوز مطالعاتی در مورد تأثیر این سه گله و میزان گسترش آلودگی از طریق اکوسیستم محلی انجام نشده است.

نعمان که در مارس 2020 دولت را ترک کرد گفت: “هیچ علاقه ای وجود ندارد.” چرا هیچ یک از این موارد هرگز دنبال نشده است؟ “

این مطالعه زمانی آشکار شد که دولت متحد محافظه کار سعی در ترغیب آلبرتایی ها داشت که سیستم های نظارتی و نظارتی این کشور قادر به اطمینان از گسترش ایمن استخراج زغال سنگ در کوههای راکی ​​است.

سخنگوی محیط زیست در آلبرتا گفت که دولت از این مسئله آگاه است.

“محیط و پارکهای آلبرتا با محققان و شرکتهای معدنی و مشاوران آنها در تماس گرفته است [area] “در مورد سطح سلنیوم در گوسفندهای شاخدار بالا ،” جان مویر در یک ایمیل گفت.

تحقیق برای کارشناسی ارشد بود

کارهای Kneteman به سال 2015 برمی گردد. این پایان نامه کارشناسی ارشد وی است که توسط استان تأمین نمی شود.

این ماده سلنیوم ، یک عنصر طبیعی مرتبط با معادن ذغال سنگ را که در دوزهای کوچک سالم اما بیش از حد سمی است ، مطالعه می کند.

مطالعه وی به بررسی سطوح سلنیوم طبیعی برای حیوانات از جمله گورخر ، گوزن ، گوزن و پستانک پرداخت ، که 85 گله از سراسر آمریکای شمالی را مورد بررسی قرار داد.

دو گله در قسمت شمال غربی آلبرتا خودنمایی می کنند – آنهایی که در رودخانه های اسموکی ، گرگ و لوسکار قرار دارند.

هر دو گله به طور متوسط ​​بسیار فراتر از حد سلنیوم هستند.  یکی از آنها تقریباً این سطح را دو برابر کرد.

Kneteman گفت: “آنها آن را از معادن ذغال سنگ دریافت می کنند.”  “ما هیچ شواهدی از افزایش سلنیوم در آلبرتا در هیچ یک از دیگر جمعیت های نمونه گیری پیدا نکردیم.”

کوه های صخره ای به طور طبیعی سلنیوم کمی دارند.  بعلاوه ، هنگامی که گاوها از یکی از گله های متاثر از ذغال سنگ به نوادا منتقل شدند ، سطح سلنیوم طی یک سال به حد نرمال کاهش یافت.

مویر گفت که یک مشاور دریافت که میزان سلنیوم زیاد است ، اما در زیر این موارد منجر به اثرات سمی می شود.

مشهور است که سلنیوم به تولید مثل آسیب می رساند.  کنتمن گفت: “گوسفندان موجود در معادن دارای کمترین پتانسیل تولیدمثل و بازده تولیدمثلی هستند که تاکنون در کانادا اندازه گیری کرده ایم.”

در پیش نویس برنامه مدیریت بیگورون استانی برای سال 2015 مشخص شد که نسبت بره به گوسفند در معادن زغال سنگ نسبت به مناطق محلی هر ساله از سال 2008 تا 2013 کمتر است.

در این طرح با اشاره به داده های منتشر نشده دولت آمده است: “مقادیر زیاد سلنیوم در نمونه های خون از بگونیا هایی که در مناطق احیا associated مرتبط با سایت زغال سنگ تغذیه می شوند … برای مدیران گوسفند مهم است.

“تا به امروز ، هیچ مطالعه ای در مورد اثرات احتمالی جمعیت منسوب به سمیت سلنیوم انجام نشده است.”

مطالعات نشان می دهد که سلنیوم در اکوسیستم مورد بحث گسترده است.  Kneteman قبلاً در تابوت ها ، پرندگان کوچکی که از حشرات آبزی تغذیه می کنند ، سطح بالایی پیدا کرده بود.  سایر مطالعات نشان داده اند که سلنیوم بیش از حد در حداقل سه آبراه وجود دارد.

“[Selenium] در کل سیستم است. “

“چرا انتظار داریم که تغییر کند؟”

وی گفت ، اگرچه داده های وی قدیمی است ، اما دلیل کمی وجود دارد که باور داشته باشیم اوضاع بهتر شده است.

“می توان فرض کرد که امروز همان سال 2015 است. چرا انتظار داریم که تغییر کند؟”

برنامه پنج ساله پایش استان برای سال 2019 باعث شکست کلیه ایستگاه های نظارت بر آب در منطقه شد.

از بهار گذشته ، آلبرتا ده ها هزار هکتار زمین اجاره ای برای معادن جدید ذغال سنگ در قله ها و دامنه های شرقی کوههای راکی ​​فروخته است.

در واکنش به نگرانی عمومی ، وزیر انرژی Sonia Savage با کوتاه مدت کاری بر روی حساس ترین مناظر را متوقف کرد ، فروش بیشتر لیزینگ را متوقف کرد و برای شنیدن نگرانی های آلبرتانس به صفحه ای رسید.

وی از آلبرتان خواست تا به سازمان نظارتی استان و برنامه های نظارتی ایمان بیاورند و به “حفاظت دقیق محیط زیست” از آلبرتا اشاره کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۳
عرفان محمدپور