موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

CAPE CANAVERAL ، FLA.  – هلی کوپتر کوچک ناسا یک تأخیر دریافت کرد.

ناسا به جای تکمیل آزمایش های پرواز در اوایل ماه مه ، برای یک ماه اضافی هوشمندی بالگرد خود را برای مقابله با زمین های جدید دشوار و به عنوان یک شناسایی برای مریخ نورد همراه Perseverance ارائه می دهد.

مقامات اعلام کردند که پرواز روز جمعه پس از سه پرواز کوتاه در کمتر از دو هفته با نمایش فناوری 85 میلیون دلاری تمدید شد.  به زودی خبرهای خوبی بیشتر به دست آمد: نبوغ ، اولین هواپیمای مجهز به نیرو که در سیاره ای دیگر بلند شد ، در چهارمین پرواز خود به سمت مریخ بلند شد.

برای سفر روز جمعه ، نبوغ در عرض دو دقیقه 872 فوت (266 متر) تا ارتفاع 16 متر (5 متر) را طی کرد – به طور قابل توجهی دورتر و طولانی تر از قبل.  تلاشی در روز پنجشنبه به دلیل خطای نرم افزاری شناخته شده ناموفق بود.

در پنجمین پرواز خود طی حدود یک هفته یا بیشتر ، هلی کوپتر 4 پوندی (1.8 پوندی) به یک فرودگاه جدید در مریخ منتقل می شود و به مریخ نورد اجازه می دهد تا سرانجام بر روی ماموریت خود برای گرفتن نمونه تمرکز کند.  این مریخ نورد به دنبال نشانه هایی از زندگی باستان در دهانه ی یزرو است که میلیاردها سال پیش در دریاچه ای سرسبز و دلتای رودخانه زندگی می کند.

تیم هلی کوپتر در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در پاسادنا ، کالیفرنیا ، انتظار دارد ششمین و هفتمین پرواز را در ماه مه تأمین کند.  حد قبلی پنج بود.  اگر همه چیز خوب پیش برود ، ماموریت هلی کوپتر می تواند حتی بیشتر طول بکشد.

مدیر پروژه میمی اونگ به خبرنگاران گفت: “نبوغ مریخ را دوست دارد.”  “این کار باعث می شود و من تقریباً آزادی را که احساس می کنم احساس می کنم.”

استقامت در حال حاضر در اولویت خواهد بود ، سنگهای اطراف محل فرود را در 18 فوریه از بین می برد.  این ابتکار در شکم مریخ نورد به مریخ آمد ، تابستان سال گذشته از کیپ کاناورال شروع شد.  مدیران انتظار دارند که مریخ نورد اولین نمونه خود را در ماه جولای جمع آوری کند تا پس از یک دهه به زمین بازگردد.

مریخ نورد به انتقال داده ها و عکس ها از هلی کوپتر ادامه می دهد ، اما عکس گرفتن از خود را با هلی کوپتر متوقف می کند.  این دو فضاپیما برای رله ارتباطی باید در فاصله نیم مایلی (1 کیلومتری) یکدیگر باشند.

این نبوغ که برای کار 30 روزه در مریخ طراحی شده است ، احتمالاً حداقل برای چند ماه دیگر در شبهای یخی مریخ – و پروازهای مکرر در یک فضای بسیار نازک – زنده خواهد ماند.

آنگ گفت: “ما واقعاً منتظر نوعی زندگی آخر هستیم ، و بنابراین این یک مسابقه خواهد بود که چه مدت این قطعات ما را برای زنده ماندن غافلگیر می کنند.”

——

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از وزارت آموزش علوم موسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۲
عرفان محمدپور