موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی
چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵ ب.ظ

انواع مختلف سونوگرافی ترنس شکمی عبارتند@

 هافبک تیم ملی عراق برای دومین بار متوالی در فهرست «سرجی کاتانچ» سرمربی تیم ملی عراق قرار ندارد.

سرمربی اسلوونیایی تیم ملی عراق در حالی فهرست 23 نفره تیم ملی عراق را برای بازی دوستانه با کویت اعلام کرد که نامی از «بشار رسن» هافبک سابق پرسپولیس و فعلی تیم القطر در این فهرست قرار ندارد.

فهرست تیم ملی عراق برای بازی با کویت به شرح زیر است:

دروازه بانان:جلال حسن، محمد حمید، فهد طالب.

مدافعان:علا مهاوی، مصطفی محمد، سعد ناطق، میثم جبار، احمد ابراهیم، علی فائز، ضرغام اسماعیل.

هافبک ها:امجد عطوان، حسین علی، مزین فیاض، ابراهیم باییش، حسن رائد، فیصل جاسم، همام طارق، محمد قاسم.

مهاجمان:شرکو کریم، علا عبدالزهرا، ایمن حسین، سجاد جاسم و مراد محمد.

این در حالی بود که «همام طارق» هافبک سابق استقلال هم در اردوی قبل دعوت نشده بود اما در این اردو وی به جمع ملی پوشان عراق اضافه خواهد شد اما «بشار رسن» برای دومین بار متوالی پس از ترک پرسپولیس در فهرست تیم ملی کشورش جای نگرفت.

دیدار با کویت که 27 ژانویه برگزار خواهد شد، بعد از دیدار با امارات دومین مسابقه تدارکاتی تیم ملی عراق در سال 2021 خواهد بود.

عراق حریف تیم ملی ایران در گروه سوم مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و 2023 چین است.

 

با استفاده از این نوع سونوگرافی ، وسیله وندلایک به نام مبدل، در واژن قرار می‎ گیرد تا امواج صوتی ارسال شده و بازتاب آن حاصل شود . سونوگرافی ترنس واژینال اغلب در اوایل بارداری انجام می ‎شود . از این نوع سونوگرافی همچنین ممکن است در صورت عدم دستیابی به اطلاعات کافی در طول انجام سونوگرافی ترنس شکمی نیز استفاده شود.

 

انواع مختلف سونوگرافی ترنس شکمی عبارتند از :

سونوگرافی تخصصی :

از این نوع سونوگرافی در شرایط خاص مانند وجود برخی ناهنجاری ها در جنین استفاده می ‎شود که در این شرایط یک ارزیابی دقیق تر می‎ تواند اطلاعات دیگری در رابطه با ناهنجاری ارائه دهد.

سونوگرافی داپلر :

از این نوع سونوگرافی به منظور تشخیص و اندازه گیری های سلول های خون و تغییرات جزئی در شکم مادر انجام می ‎شود . این نوع سونوگرافی همچنین، جزئیات مربوط به جریان خون جنین را نیز ارائه می ‎دهد.

اکوکاردیوگرافی جنین :

این نوع سونوگرافی تصویر دقیقی از قلب کودک را ارائه خواهد داد . از این روش همچنین به منظور تایید یا رد یک نقص مادرزادی در قلب جنین استفاده می ‎شود.

سونوگرافی سه بعدی :

این نوع سونوگرافی ، داده های سه بعدی ارائه می ‎دهد . این نوع سونوگرافی گاهی اوقات به منظور کمک به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ، به منظور تشخیص ناهنجاری های صورت و نقص لوله عصبی استفاده می ‎شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۱
عرفان محمدپور