موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

لیوبوف دود از ویکتوریا با بیش از 40 سال تجربه فکر کرد همه چیزهایی را که تجارت مبلمان می تواند به او بیندازد دیده است.

اما حتی هنگامی که اندازه تعرفه های جدیدی را دید که در اوایل ماه جاری بیشتر کالاهای او را تحت تأثیر قرار داده بود ، تقریباً از صندلی خود بیرون پرید.

وی در مصاحبه ای گفت: “ما شخصاً با چند صد هزار دلار ضربه خوردیم.”  “این یک ضربه بزرگ به ما بود.”

در 5 مه ، دولت فدرال تعرفه هایی را برای مبلمان وبهلسترد وارداتی از ویتنام و چین تا 295 درصد وضع کرد.  دود با داشتن سه فروشگاه مبلمان در جزیره ونکوور می گوید که تأثیر آن بر تجارت وی که تقریباً 80 نفر در آن مشغول به کار هستند تقریباً سریع بود.

او مشتری را به یاد می آورد که اخیراً وارد یکی از فروشگاههایش شده و تختخوابهایی را امتحان کرده است که 698 دلار قیمت داشتند.  وی گفت: “اگر امروز به فروشگاه من بیایند ، 2598 دلار می شود.”  “این مقرون به صرفه نیست.”

اتاوا تعرفه هایی را وضع کرد که نیمی از تولیدکنندگان مبل کانادایی از شکایت محصولات ویتنام و چین در کانادا با قیمت هایی کاملاً غیر رقابتی شکایت کردند.

سیاست حمایت گرایی

مبلمان Palliser مستقر در وینیپگ شرکتی است که این روند را آغاز کرده است.  اگرچه وی درخواست مصاحبه را رد کرد ، اما نامه های سازنده به مقامات دولتی دلایل آنها را بیان کرد.  براساس ارقام دولت ، مبلمان و صندلی های روکش دار به ارزش 475 میلیون دلار هر ساله به کانادا وارد می شود که بیشتر آنها از چین وارد می شوند.

پالیزر می گوید کمتر از 20 سال پیش ، تولیدکنندگان کانادایی بیش از نیمی از این اقلام فروخته شده در کانادا را تولید کردند.  امروز فقط یک ششم است.

به گفته پالیزر ، سیل محصولات ارزان قیمت ، عمدتا از چین ، به شرکت های کانادایی آسیب می رساند.  این شرکت در بیانیه ای به آژانس خدمات مرزی کانادا گفت: “در نتیجه رقابت ناعادلانه چین ، مشاغل زیادی در سراسر کانادا از دست رفته است.”

لاو دود مبلمان دودز را اداره می کند ، یک زنجیره سه فروشگاهه از وسایل خانه در جزیره ونکوور که حدود 80 نفر در آن مشغول به کار هستند.  وی می گوید تعرفه های دولت فدرال برای مبلمان وبهلسترد وارداتی از چین و ویتنام به تجارت وی آسیب می زند. (دیوید مالیشف / سی بی سی)

صادرات اقلام با قیمت کمتر از کالاهایی که در کشور برای آنها فروخته می شود به عنوان دامپینگ شناخته می شود و این یک مسئله بحث انگیز در حقوق تجارت بین الملل است.

گرچه تعرفه ها از نظر مصرف کنندگان محبوب نیستند ، اما یکی از ابزارهای بی نظیر در دسترس دولت هایی است که می خواهند شرایط بازی را تساوی دهند.

مدتهاست که در شکایت در مورد محصولات چینی و ویتنامی که با قیمت های ناعادلانه تولید می شوند ، در تجارت مبلمان دامن زده شده است ، بنابراین در حالی که دود می گوید چیزی مشکوک داشته است ، انتظار داشت تعرفه هایی در محدوده 10 تا 20 درصد باشد ، مشابه آنچه اخیراً ایالات متحده معرفی کرده است.

وی گفت: با چهار برابر قیمت برچسب برخی از محصولات ، با رفتن مشتریان به راهپیمایی بیش از حد ، فروش کاهش یافته است.  در حالی که حدود نیمی از کالاهای روکش دار آن به صورت محلی تحویل می شود ، نیمی دیگر مشمول تعرفه می شود.

وی گفت: “اگر نتوانیم کالایی را به مشتریان خود تحویل دهیم و کالایی برای آنها داشته باشیم ، فروشی نداریم.”  “ما احتمالاً باید اندازه عملیات خود را کاهش دهیم.”

تعرفه های وضع شده تاکنون مقدماتی است ، به این معنی که وقتی دولت در اواخر تابستان تحقیقات خود را در مورد این موضوع به پایان برساند ، می توان آنها را کاملاً افزایش ، کاهش یا حذف کرد.  اما واضح است که دولت از قبل معتقد است که دامپینگ یک مشکل است.

“آژانس خدمات مرزی کانادا عقیده دارد که شواهدی در این مورد وجود دارد [furniture] مبدأ یا صادرات از چین و ویتنام تخلیه و یارانه دریافت می شود ، “CBSA در توضیح این تصمیم گفت.”[And] شواهدی وجود دارد که نشانه منطقی نشان می دهد چنین دامپینگ و یارانه ای باعث آسیب به صنعت محلی کانادا شده و تهدید می کند.  “

ضربه آبشار

علاوه بر کاهش فروش ، دود با تعدادی از مشتریان روبرو می شود که سفارش ها را لغو می کنند زیرا مجبورند قیمت های بالاتری را پرداخت کنند ، زیرا اقلامی که آنها سفارش می دهند هنوز وارد نشده و مشمول تعرفه می شوند. وی گفت که وی در حال حاضر هزاران دلار هزینه تعرفه ای را که باید برای اقلامی که در حال حاضر به کانادا می پردازند بپردازد ، دور انداخته است.

اما او در تلاش است تا با متوقف کردن محموله های بیشتر ، ضربه مالی را به حداقل برساند مگر اینکه مطمئن باشد که می تواند اقلام را با قیمت بالاتری بفروشد.

وی گفت: “من تقریباً 35 ظرف محصولی را که تا پایان سال عرضه می شوند لغو کردم.”  “این یک میلیون دلار فروش است.”

دود می گوید این صنعت برای جبران تولید محدودتر کانادا به کالاهای تولید انبوه از خارج از کشور نیاز دارد ، اما برخی از تولیدکنندگان محلی با این نظر مخالف هستند.

دینو کولالیلو ، مالک مبلمان Edgewood در وودبریج ، انتاریو ، می گوید خوشحال است که سرانجام دولت برای کمک به تولیدکنندگانی مانند او وارد عمل شد.

وی در مصاحبه ای گفت: “این توجیه شده است ، شاید 10 سال بعد.”

وی گفت: صنعت مبلمان محلی کانادا سایه ای از گذشته است زیرا تولیدکنندگان در چین ، ویتنام و جاهای دیگر بازار را با کالاهای تولید انبوه با هزینه یارانه دولت های محلی خود غرق می کنند.

وی به صنعت کانادا گفت: “بسیاری از مکانها فقط منصرف و بسته شدند.”

طبق آمار کانادا ، در سال 2017 ، کانادایی ها مبل و صندلی های روفرشی به ارزش 148 میلیون دلار ، ساخت کانادا خریداری کردند.  سال گذشته این رقم فقط به 115 میلیون دلار کاهش یافت.

تماشا کنید |  تولید کننده مبلمان توضیح می دهد که چگونه محصولات خارجی رقابت را تضعیف می کنند:

مالک مبلمان Edgewood ، دینو کولالیلو می گوید ، وقتی مبلمان چینی با قیمت خرده فروشی در کانادا ریخته می شود که حتی هزینه مواد اولیه آن را نیز تأمین نمی کند ، رقابت سخت است.  عکس: Craig Chivers / CBC 0:40

Colalillo گفت: بیشتر تولیدکنندگانی که هنوز وجود دارند با ارائه سفارشی سازی بیشتر از نظر پارچه و رنگ های مختلف ، خود را متمایز کرده اند ، زیرا آنها نمی توانند با اقلام خارجی تولید انبوه رقابت کنند.

وی درباره تعرفه ها گفت: “این برای صنعت خوب است.”  “این خرده فروشان را ترغیب می کند که سعی کنند بیشتر کانادایی بخرند.”

“من دولت را تحسین می کنم که در نهایت در مورد آن کاری انجام داده است. امیدوارم که بماند.”

اما ملیسا و ساشا لکلرک ، صاحبان بوتیک مبلمان Ottawa LD Shoppe ، می گویند که آنها دوست دارند دولت به جای تولیدکنندگان ، تأثیر آن را بر مصرف کنندگان و خرده فروشان در نظر بگیرد.

آنها گفتند Leclairs سخت در تلاش است تا محصولات محلی تولید کند ، بنابراین فقط حدود 10 تا 15٪ از محصولات آنها تحت تأثیر تعرفه ها قرار می گیرند ، عمدتا محصولات بسیار خاص با سبکی که نمی توانند برای آنها یک منبع محلی پیدا کنند.

ساشا ، رئیس و مدیر خلاق شرکت گفت: “در کانادا واقعاً تولیدکنندگان کمی هستند که چیزی شبیه به این تولید کنند.”  “به هیچ وجه نمی توانیم واقعاً این کار را در داخل انجام دهیم.”

نگاهی به کاتالوگ LD Shoppe نشان می دهد که تأثیرات شدید چگونه می تواند باشد.  کالای پرفروش صندلی چرخشی دارسی است که با قیمت 1419 دلار فروخته می شود.اما یادداشتی در وب سایت این کالا به مشتریان هشدار می دهد که این صندلی اکنون با نرخ 1335 دلار موجود است – تقریباً دو برابر قیمت.

تماشا کنید | طرح تعرفه باید تغییر کند ، بوتیک اتاوا می گوید:

ملیسا و ساشا لکلرک ، صاحب LD Shoppe مستقر در اوتاوا ، می گویند که در طرح تعرفه جدید برای بررسی تأثیر بر خرده فروشان و همچنین جنبه تولید همه چیز ، باید بازنگری شود. 0:29

ملیسا ، مدیر اجرایی شرکت گفت ، دلسرد کردن مجبور کردن در نمایشگاه و از بین بردن اشیا so به منظور گمراه کردن مشتری ، ناامیدکننده است.

ساچا گفت: “برای انجام این کار با تجارت کوچک در وسط یک بیماری همه گیر ، زمانی که فروشگاه های ما قبلاً قفل شده بودند ،” ما فقط احساس می کردیم که در حالی که ما پایین بودیم به ما لگد می زدند.

اوضاع می تواند تغییر کند

مارک وارنر ، یک وکیل بازرگانی با قانون MAAW در تورنتو ، می گوید که گرچه بلعیدن تعرفه های حداکثر 295٪ دشوار است ، اما کانادا هنگام بحث در مورد اختلافات تجاری مانند سایر کشورها نیست ، زیرا در قانون کانادا بخشی وجود دارد که دولت می تواند آنچه را که به نفع عموم است با توجه به کاربرد واقعی درمان در اختلافات تجاری بررسی کند.

“جالب خواهد بود که ببینید اولاً آیا این تعرفه های اولیه برقرار است … و ثانیا ، آیا گروهی از مصرف کنندگان تحت تأثیر تصمیم به شروع منافع عمومی می گیرند [argument]،” او گفت.

در این مورد ، وی گفت ، برای دولت این امکان وجود دارد که تشخیص دهد منافع عمومی نیست ، در میان یک بیماری همه گیر “مصرف کنندگان کانادایی را مجبور به پرداخت 300 درصد بیشتر برای یک مبل” کند.

اگر افزایش قیمت به اندازه کافی بازدارنده نباشد ، لاو دود می گوید این تعرفه ها شوک بالقوه دیگری را برای تمام کانادایی های خرید مبلمان در حال حاضر ایجاد می کند.

وی گفت: با تولید محصولی در کانادا ، اکنون انتظار یک سال انتظار داریم.

“مغازه های زیادی را خواهید دید که نیمه خالی هستند.”

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۰
عرفان محمدپور