موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

به مردم هشدار داده می شود که از بخشی از جنوب شرقی مانیتوبا خودداری کنند زیرا چندین تیم آتش نشانی و بمب افکن های آب برای خاموش کردن آتش سوزی بزرگ در جنگل تلاش می کنند.

اداره آتش نشانی جنگل مانیتوبا بعد از ظهر چهارشنبه هشدار آتش سوزی را در قسمت جنوبی پارک استانی ویتسل صادر کرد.  این سرویس به طور خاص هشدار داد که از منطقه اطراف Toniata ، جامعه ای در حدود 140 کیلومتری جنوب شرقی وینیپگ در ساحل شمالی دریاچه سوکول جلوگیری کند.

سخنگوی دولت استانی به سی بی سی نیوز گفت: آتش نشانان جنوب شرقی Whiteshell ، چهار خدمه خدمات Wildfire و بمب افکن های آب از مانیتوبا و انتاریو در حال کار برای خاموش کردن آتش هستند که تقریبا 30 تا 40 جریب (حدود 74 تا 99 جریب) را تحت پوشش قرار داده است.

سخنگو گفت ، از مردم خواسته می شود برای امنیت خود از منطقه دور نشوند ، بنابراین نیروهای آتش نشانی مکانی برای کار دارند.

سخنگو گفت ، تلاش می شود از ساختمان ها ، تریلرها و ویلاهای منطقه محافظت شود.

تماشا کنید |  آتش سوزی در جنوب پارک استانی ویتسچل در حال سوختن است:

دولت منیتوبا گفت ، آتش نشانان جنوب شرقی Whiteshell ، چهار خدمه خدمات Wildfire و بمب افکن های آبی از مانیتوبا و انتاریو در حال کار برای خاموش کردن آتش هستند که تقریبا 30 تا 40 هکتار را تحت پوشش قرار داده است. 0:44

دانا مور شاهد بالا آمدن دود ناشی از ایمنی نسبی محل خود در ساحل جنوبی دریاچه سوکول بود ، اما نمی توانست به فکر برخی از دوستان خود بیفتد که اوایل سال جاری خانه خود را در آتش سوزی از دست داده بودند.

وی به سی بی سی گفت: “این بسیار نزدیک به آن است … و به برخی از مکانهای دیگر که تجارت بزرگ هستند و افرادی که واقعاً از این منطقه حمایت می کنند نزدیک است.” تا سرعت بعدازظهر چهارشنبه به میزبانی Faith Fundal.

“این برای همه نگران کننده است ، اما واقعاً نزدیک به افرادی است که این جامعه را ایجاد می کنند.”

مانیتوبا خشکسالی را تجربه می کند که شرایط بسیار خشکی ایجاد می کند که می تواند باعث شود آتش سوزی جنگل ها به سرعت از کنترل خارج شوند.  محدودیت های سفر برای جلوگیری از ورود مردم به مناطق خشک – از جمله تمام پارک های استانی در جنوب موازی 53 – در نظر گرفته شده است.

چنین محدودیت هایی برای منطقه 2 اعمال شده است که شامل مناطق Whiteshell و Falcon Beach است.  دولت مانیتوبا کلیه مجوزهای سوزاندن استان های موجود در این منطقه را لغو کرده است و هیچ مجوز جدیدی نباید در آنجا صادر شود.

قایق ها را فقط می توان از “خطوط ساحلی توسعه یافته” بارگیری و پرتاب کرد ، در حالی که هواپیماها می توانند از اسکله های توسعه یافته یا خطوط ساحلی فرود آمده و پرواز کنند.

تماشا کنید |  یک آتش سوزی در جنگل در نزدیکی Toniata ، یک مرد در حال سوختن است:

به گفته سازمان آتش نشانی جنگل مانیتوبا ، علیرغم تلاش آتش نشانان و بمب افکن های آب ، آتش سوزی جنگل در حوالی تونیتا ، منچستر از ساعت 4:45 بعد از ظهر چهارشنبه حدود 40 هکتار را تحت پوشش قرار داد.  (فیلم ارسال شده توسط وودی اسمیت) 0:15

سفر با موتور در کشور ممنوع است – از جمله در جاده های جنگلی ، جاده های خصوصی یا مسیرها.  اما دسترسی موتوری به ویلاها در پارک های نگهداری شده ، جاده های شهری و فرعی بدون مجوز سفر مجاز است.

آتش سوزی در گودال های آتش نشانی از ساعت 20:00 تا 8:00 مجاز است و اردو زدن فقط در “اردوگاه های توسعه یافته” مجاز است.  پارک های کنار جاده باز هستند.

افرادی که به دلیل نقض قوانین مجرم شناخته شوند می توانند تا 10،000 دلار جریمه نقدی داشته باشند.  50 هزار دلار می تواند به شرکت ها فروخته شود.

همچنین در صورت آتش سوزی بدون اجازه در فصل آتش سوزی در جنگل ، ممکن است مردم مسئول هزینه خاموش شدن آتش سوزی باشند.

حالت اضطراری

شهرداری روستایی Piney ، در گوشه جنوب شرقی مانیتوبا ، یکشنبه گذشته پس از آتش سوزی در جنگل به مدت 24 ساعت ، وضعیت اضطراری محلی را اعلام کرد.

RM روز چهارشنبه با به روزرسانی اعلام کرد که هنوز در شرایط اضطراری محلی قرار دارد و شورا منع سوختن در منطقه را کاملاً منع کرده است.

نقشه استان Fireview آتش سوزی جنگل در شهرداری روستایی پانی را در 1880 هکتار – یا کمی بیش از 4645 هکتار – اندازه گیری می کند.  آتش سوزی ناشی از فعالیت های انسانی بوده و همچنان “خارج از کنترل” است.

RM در بیانیه ای گفت: هیچ سازه ای به دلیل آتش سوزی از بین نرفته و میزان دود قابل مشاهده کاهش یافته است.

ممنوعیت احتراق احتراق سوخت های جامد ، از جمله آتش سوزی ، مشعل ها و اجاق های خارجی را ممنوع می کند.  فقط کباب پز و گودال پروپان مجاز است.

در بیانیه آمده است ، مگر اینکه خطری برای عموم مردم وجود داشته باشد ، RM در ساعت 11 صبح روز پنجشنبه به روزرسانی جدیدی را منتشر می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۴
عرفان محمدپور