موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

با اشاره به این‌که ارتقای بخش آبش‌احمد به شهرستان مستقل امکان‌سنجی می‌شود، اظهار داشت: بخش آبش‌احمد بیش از 20 سال سابقه‌ی بخشداری، بیش از 100 روستا و بالای 60 کیلومتر از مرکز شهرستان کلیبر و 200 کیلومتر از تبریز فاصله دارد و از طرفی دارای پراکندگی جغرافیایی است.

 

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت‌های کشاورزی، دامداری، گردشگری و ... از ظرفیت‌های بخش آبش‌احمد است و ارتقای بخشداری این بخش به فرمانداری می‌تواند به روند توسعه این منطقه شتاب دهد.

 

وی با ذکر این‌که مسئولان محلی بر ارتقای بخشداری آبش‌احمد به فرمانداری و شهرستانی مستقل رغبت دارند و مطالعات این طرح در حال انجام است، بیان کرد: فرآیند ارتقای بخشداری آبش‌احمد به فرمانداری را برابر روال اداری پیش می‌بریم.

 

حاتمی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا بخشداری آبش‌احمد شاخصه‌ها و فاکتورهای لازم را برای شهرستانی مستقل و دارای فرمانداری دارد؟ گفت: بخش آبش‌احمد عمده‌ی فاکتورهای لازم برای ارتقاء به شهرستانی مستقل را دارد؛ ظرفیت اقتصادی مناسبی دارد، فاصله‌ی لازم از مرکز شهرستان و استان را دارد و از طرفی بخش عمده‌ای از ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در بخش آبش‌احمد نمایندگی دارند که می‌توان گفت زیرساخت‌های اداری مستقل در این بخش فراهم است.

 

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی از استقرار ادارات خدمات‌رسان در ساختمان‌های مستقل در بخش آبش‌احمد خبر داد، گفت: خواست و عمده مطالبه‌ی مردم آبش‌احمد ارتقای بخشداری به فرمانداری است.

 

وی با تأکید بر این‌که بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر در حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد، ابراز داشت: در حدود 20 درصد از جمعیت بخش آبش‌احمد برای کسب و کار به سایر مناطق کشور و تهران مهاجرت‌ می‌کنند و در زمان سرشماری در منطقه حضور ندارد و این امر بعضاً باعث می‌شود تا در سرشماری جمعیت این بخش لحاظ نشوند که ما نیز در این زمینه گلایه‌هایی داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۲
عرفان محمدپور