موج خبر بلند!

بررسی خبر بخ بلندای امواج سونامی

 

پیروزی و شکست گسترده ترینامول توسط چندین متروکه معادلات را برعکس کرد.

    در آستانه انتخابات مجلس بنگال غربی ، هنگام پیوستن چند رهبر از کنگره فعلی ترینامول به حزب زعفران ، از احزاب بهاراتیا جاناتا (BJP) به عنوان ابزاری سیاسی و نقطه گفتگو استفاده شد.  کمتر از سه هفته پس از نتایج انتخابات ، سیاست در بنگال غربی کاملاً در جریان است و اکنون BJP تلاش می کند تا گله های خود را کنار هم نگه دارد.

پس از شکست تحقیرآمیز ، BJP ، با استناد به حمله و خشونت علیه کادر حزب ، امنیت مرکزی MPA های منتخب خود را تأمین کرد.  با این حال ، چندین نفر از MLA BJP ، با استناد به مسائل لجستیکی ، از پذیرش امنیت مرکزی خودداری کردند.

“فکر نمی کنم در حال حاضر به امنیت مرکزی احتیاج داشته باشم.  تهدیدی برای من در شهری که بزرگ شده ام وجود ندارد.  علاوه بر این ، من برای کار از یک سفر دوچرخه استفاده می کنم و امکان نگهداری نگهبان مرکزی یا تهیه وسایل نقلیه برای آنها وجود ندارد »، گفت BJP MLA از Siliguri Sankar Gosh هندو.

حداقل دو استدلال مشابه توسط BJP MLAs ارائه شد – Anandamoy Barman از Matigara Naxalabari و Chandana Bauri از Saltora در Bankura.  با این حال ، بخشی از ناظران سیاسی گفتند که دلیل انکار امنیت مرکزی این است که MSP ها نمی خواهند تحت نظارت قرار بگیرند.  با این حال ، آقای غوش گفت که تصمیم وی ارتباطی با پرهیز از نظارت توسط نیروهای مرکزی ندارد.

این تغییر سیاسی در طی چند روز از نتایج آشکار شد ، با نخست وزیر مامه بانرجی اشاره کرد که “درها برای کسانی که می خواهند به کنگره ترینامول برگردند کمتر از 48 ساعت پس از پیروزی” باز است.

در حالی که BJP با انتصاب وی به عنوان رهبر مخالف در مجمع موفق شده است وزنه بردار سنگین وزن و وزیر اسبق ترینینامول را جایگزین کند ، این حزب کار سختی با رهبران کهنه کار مانند Mukul Roy دارد که به دلیل عدم حضور در جلسات و رویدادهای BJP همچنان مشهور هستند. .

همچنین بخوانید  این مرکز برای محافظت از پدر سووندو آدیکاری ، برادرش ، پوشش VIP ارائه می دهد

“مبارزه من به عنوان یک سرباز BJP برای بازگرداندن دموکراسی در کشورمان ادامه خواهد یافت.  من دوست دارم همه بگذارند جعل ها و فرضیات استراحت کند.  من در راه سیاسی خود مصمم هستم. ”  علی رغم این توییت ، گمانه زنی ها در مورد آینده سیاسی آقای روی از مردن امتناع می ورزد.

بیسوانات چاکرابورتی ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه رابیندرا بهاراتی و یک ناظر سیاسی مشتاق ، گفت که نه تنها MPP بلکه حتی نمایندگان مجلس نیز می توانند طی چند هفته آینده از کشتی بپرند و به Trinamool بپیوندند.

“دو ماه در سیاست زمان زیادی نیست ، اما در بنگال غربی دو ماه گذشته استثنایی بوده است.  همیشه گرایش به طرفداری از حزب حاکم در کشور وجود داشته است.  حتی در دوران رژیم چپ ، هژمونی سیاسی CPI (M) تمام اقشار جامعه را در بر می گرفت.  به همین ترتیب ، پس از نتایج نظرسنجی های جامعه شناسی سال 2021 ، بازسازی جدید ، به ویژه از عناصر فرصت طلب ، صورت خواهد گرفت “، پروفسور چاکرابورتی گفت.

یکی از جنبه های مهم ظهور BJP در بنگال غربی این است که ردیف ها پر از رهبران احزاب دیگر است و حزب به سختی می تواند گله های خود را در زمان مخالفت حفظ کند.  تقریباً 30 MLA به BJP پیوسته بودند ، بیشتر از کنگره ترینامول تنها چند ماه یا حتی چند هفته قبل از نظرسنجی مجمع.  BJP برای بیشتر آنها بلیط داد ، اما بسیاری در انتخابات شکست خوردند.  از آن زمان ، رهبرانی مانند راجب بانرجی ، وزیر سابق ترینامول ، آژانس های حقوق بشری سابق ، پرابیر گوسال و وایشالی دالمیا همچنان از چشم مردم دور مانده اند.

در 22 مه ، MLA سونالی گوها چهار ساله ، که پس از محرومیت از دریافت بلیط TMC در 8 مارس به BJP پیوست ، از خانم بانرجی عذرخواهی کرد و خواستار بازگشت به حزب شد.  “همانطور که ماهی نمی تواند از آب در بیاید ، من هم بدون تو نمی توانم زندگی کنم.  دیدی ، من به دنبال بخشش شما هستم ، و اگر شما من را نمی بخشید ، من نمی توانم زندگی کنم.  خانم گوها در نامه ای به نخست وزیر و رئیس کنگره ترینامول نوشت: لطفاً اجازه دهید من برگردم و بقیه عمرم را در محبت خود سپری کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۳
عرفان محمدپور